מיתוג מקצועי באמצעות ניהול מוניטין מתקדם באינטרנט משמעותו להאדיר את שם העסק שלך על ידי נכסים דיגיטלים ופרופילים ברשתות חברתיות כך שיווצר מצב מוחשי שאתה מעל כל המתחרים בתחום שלך. גודל העסק נמדד על פי איך שהוא נראה ברשת האינטרנט, ככל שתקדים להעצים את המותג, כך יותר אנשים יחשפו למותג, וירצו לרכוש ממך.

 

ניהול מוניטין באינטרנט לטובת מיתוג

ניהול מוניטין באינטרנט הוא נישה של קידום אתרים אורגני, כאשר מתמקדים בשם העסק, בשם איש עסקים או סלבריטי, שרוצים להציג אותו בצורה הגרנדיוזית והמפוארת ביותר שניתן ברשת, בצורה הכי חיובית שאפשר. המטרה של הפעילות היא להראות שאותו עסק, אדם או יישות הם המוצלחים ביותר שאפשר לבחור.

בעצם ממתגים את העסק או האדם באמצעות ניהול מוניטין, בכך שיוצרים סביבה אינטרנטית תומכת ונכסים דיגיטליים שמראים ומדגישים את החיובי בלבד. במידה וישנם פרסומים שליליים על שם העסק או כאלו המקושרים לשם האדם שממתגים – נדחוק אותם כמה שיותר אחורה בתוצאות החיפוש האורגניות.

על פניו זה נראה כאילו ניהול מוניטין ברשת האינטרנט היא קלה יותר מאשר לקדם אתר למקום ראשון בגוגל, אבל האמת היא שהכל תלוי בתחרות וברמת האזכורים השליליים שקיימים, אם קיימים. כי כדי למתג עסק שיש לו מאות אזכורים שליליים, ידרוש מחברת ניהול המוניטין עבודת טיהור, מחקר וניהול שוטף לא מעטה. במידה ומדובר במיתוג עסק חדש ובבניית מוניטין מאפס, גם כן יידרשו מאמצים רבים כדי להקים את פרופיל העסק ברשת לפני שמתחילים למתג אותו ולמנף את הפרסומים באינטרנט לטובת המיתוג המיוחל.

 

מיתוג מלא ברשת ומחוצה לה

לפני שמתחילים למתג עסק או מוצר, צריך לחשוב מה הם המסרים שרוצים להעביר, ואיך הלקוח הפוטנציאלי יתחבר ויגיב להם. ממש ליצור תרשים זרימה של כל האפשרויות וההתנגדויות שיכולות לצוץ. מהלכים מיתוגיים שכוללים החלפת לוגו או החלפת מסר ראשי של העסק, חייבים להלקח בחבשון כחלק מאסטרטגיית שיווק ארוכת טווח, ולשים לב לשינויים הכרוכים בכך לאורך הדרך. מיתוג מחדש יכול לעלות לא מעט כסף, החל מעיצוב לוגו שעלותו נעה מ-250 שקלים ועד אלפי שקלים, תלוי במעצב שבחרת ובניסיונו, ועד כתיבת מיקרו-קופי כמסר ראשי, סלוגן שילווה את העסק מעכשיו והלאה.

שינויים מיתוגיים יכולים להשפיע לטובה על העסק, אך גם לרעה. אם השינוי רחוק מאוד מהמקור, כאשר מדובר בעסק מוכר בעל וותק, ייתכן שלא יזהו ולא יקשרו את הלוגו החדש למקורי ובכך ייתכן ותאבד לקוחות חוזרים. כל צעד של מיתוג צריך להשתקף בכל הערוצים הדיגיטליים ולהציג חזית אחידה למבקרים ברשתות החברתיות, באתר, ובערוצי המדיה השונים בהם יש לעסק נוכחות דיגיטלית.

גלילה למעלה