חלק נכבד מהאנשים שמחפשים חברה לקידום אתרים רוצים לדעת כמה עולה לקדם אתר באינטרנט. המחירים של מקדמי אתרים נעים בין 500 שקלים לחודש ועד עשרות אלפי דולרים לחודש. ההבדל בין המחירים השונים נובע מהניסיון של מקדם האתרים, המוניטין של החברה המקדמת, המידע שחברת קידום האתרים צברה, והתחרות בתחום המקודם. כדי להגיע למקום הראשון בגוגל במילת המפתח שהיא שם העסק שלך – אין לך כל צורך במקדם אתרים. במידה והאתר רשום באינדקס של גוגל, והאתר בנוי על פי תקני האינטרנט העדכניים ביותר, אין כל סיבה שלא תופיע במנוע החיפוש תחת שם העסק שלך, גם אם לא תקדם אותו באמצעות חברת קידום אתרים. לגופו של עניין, מחיר לקידום אתר נובע ממספר גורמים, ונפרט את כולם כאן בהמשך. צריך לשים לב שהידע של חברת קידום האתרים שבחרתם עדכני, מפני שהעולם של השיווק הדיגיטלי משתנה מהר מאוד, וכל יום כמעט יש שינויים ועדכונים.

 

מחירים תעריפים של קידום אתרי אינטרנט

התעריף של קידום אתרים באינטרנט נקבע על ידי השוק. כמו בכל תחום, ההיצע והביקוש הוא מה שקובע בסופו של דבר את המחיר של המוצר הסופי. ככל שיש יותר דרישה לקידום אתרים, כך המחיר יעלה, וככל שיש יותר היצע המחיר יירד. כשיש המון מקדמי אתרים מוכשרים שרוצים להציע את השירות שלהם, יש סיכוי סביר שהמחיר יירד בגלל ההיצע והתחרות. בתחום של קידום אתרים אורגני יש חשיבות לניסיון של החברה וזה פקטור מאוד חשוב מהמחיר. לרוב, חברה עם ניסיון עשיר תביא את העסק שלך להצלחה בצורה מהירה יותר ותניב תוצאות משמעותיות יותר ממקדם אתרים שרק מתחיל את דרכו.

 

נוסחה לחישוב תעריף SEO ו-PPC

אצל חברות קידום אתרים מקצועיות, בעלות ניסיון של מעל ל-10 שנים, והצלחות רבות בתחום, מחיר קידום אתרים אורגני (SEO) נקבע על פי הנוסחה הבאה:

מחיר קידום אתר אורגני = (פקטור של (שנות ניסיון X ביקוש לחברת קידום האתרים) + מחיר בסיס) X תחרות בתחום המקודם

מחיר הבסיס של קידום אורגני יכול לנוע בין אלף לחמשת אלפים שקלים, תלוי בניסיון של חברת הקידום. חברה וותיקה ומנוסה תיקח בסביבות 5000 שקלים מחיר בסיס לקידום אורגני בגוגל. שנות הניסיון ישתקפו באחוזים לעומת הביקוש שיש לאותה חברת קידום. ככל שיותר אנשים יחשקו לעבוד עם מקדם אתרים מסויים – המחיר שלו יעלה בהתאמה, והוא גם יוכל לבחור עם מי לעבוד. כך גם לגבי חברת קידום אתרים. בתחום של קידום אורגני אנו שומעים יותר ויותר על מקדמי אתרים וחברות קידום אתרים שמפטרות לקוחות, מסיבות שונות. לקוחות שמשלמים הרבה כסף, לא בהכרח נוחים לעבודה ולעיתים לא משתפים פעולה, וחברת קידום אתרים בעלת שם לא תסכן את המוניטין שלה בגלל לקוח שלא משתף פעולה או שלא מאפשר עבודה תקינה ודו כיוונית.

בעוד מחיר קידום אורגני בגוגל או בכל מנוע חיפוש אחר, נקבע באמצעות נוסחה וקריטריונים משתנים בין חברה לחברה, קידום ממומן נקבע באחוזים מהתקציב. ישנן חברות שלוקחות סכום מסוים על הקמת קמפיין, שנע בין 500 ל-1500 ש”ח, תלוי בקמפיין ומסובכות שלו. דף נחיתה כולל כתיבה שיווקית ועיצוב רספונסיבי יעלה בין 500 ל-1000 ש”ח. המחיר של הקידום הממומן עצמו (PPC) יעלה בין 12 ל-20 אחוז מתקציב הפרסום. חברות מסויימות מציבות סכום בסיס כאשר מדובר בתקציבים נמוכים. סכום הבסיס ינוע בין 1500 ש”ח ל-2500 ש”ח, עד תקציבים של עשרת אלפים שקלים בדרך כלל. מעל תקציב של 15,000 ש”ח – המחיר ברוב הפעמים יהיה נגזרת של עד כ-20% מכל תקציב השיווק הממומן.

גלילה למעלה