ישנה התפלספות רבת שנים על איך מנוע החיפוש עובד, ישנן המון השערות של כל מיני ומומחים שחושבים שהם יודעים הכל על מנוע החיפוש. האמת היא שזה רחוק מכך, אנחנו כחברת קידום אתרים מהמובילות בתחום, לא מתיימרים לקחת בעלות על מה שאנחנו לא יודעים ולנחש על בסיס שאינו עובדות מוצקות. כל פיסת מידע שהחברים בגוגל משחררים לרשת, אנחנו בודקים, מנסים לחקור לעומק ומגיעים למסקנות על בסיס עובדות.

 

מטרת תוצאות החיפוש במנוע החיפוש

המטרה של מנוע החיפוש היא לספק תוצאות חיפוש לגולשים, אבל לא רק זו. הרי מדובר בגוף עסקי שרוצה רווחים וכמה שיותר מהם. לכן, כל מנועי החיפוש הם גם בעלים של פלטפורמות מצליחות לפרסום בתשלום, בגוגל זה GOOGLE ADS למשל. הפלטפורמות הממומנות יוצרות רווחים נאים מאוד למנועי החיפוש בגלל שהם מספקים מענה לפרסום ממוקד וזול יחסית. הלקוח, המפרסם בתוצאות החיפוש, מקבל חשיפה כאשר מחפשים את המוצרים בתחום שלו או את השירותים שהוא מציע בתחום מסוים תחת שאילתות חיפוש רלוונטיות שהוא מגדיר בפלטפורמה. זה זול, כי משלמים פר קליק, ומתחרים על מכרז להופעה בתוצאות החיפוש מול המתחרים. התקציב תלוי רק בך.

מטרת מקדמי אתרים היא להשיג כמה שיותר בכמה שפחות, עבורם ועבור הלקוחות שלהם. אם אני מצליח להשיג ביד (BID) של דולר אחד כאשר המתחרים שלי על אותן מילות מפתח בדיוק משלמים 6 דולר, הרי שחסכתי ללקוח שלי 5$ בקלות. כמובן שיש מחיר לשירות של מקדמי האתרים, אך זה משתלם מאוד ומחזיר את ההשקעה בזמן קצר, במיוחד כאשר מדובר על קידום ממומן בפייסבוק ובגוגל.

 

תוצאות החיפוש לא צריכות לעניין אותך

מה שצריך לעניין אותך כבעל עסק זה איך אתה משיג לקוחות. אם תהיה במקום 1 בגוגל או במקום 100, לא אמור להפריע לך כל עוד כמות הלקוחות שלך גדלים בהתמדה. נכון שבדרך כלל יש קורלציה בין הדברים, מי שנמצא במקום הראשון בגוגל יקבל פי 30% פניות מבין כל מי שנמצא תחתיו, אך עדיין זה לא צריך לעניין אותך. אתה צריך לעשות מה שאתה הכי טוב בו – לתת מענה ללקוחות, בעוד חברת קידום אתרים תעשה בשבילך את עבודת השיווק בצורה מקצועית ואמינה. כל עוד יש לך גידול בהכנסות מהשיווק הדיגיטלי, ככל הנראה החברה ששכרת לעבודת השיווק עושה את עבודתה נאמנה.

כמובן שיש גישות וטכניקות שונות לקידום אתרים, אבל כאשר יש גדילה בכמות ההכנסות לאורך זמן וכמות הלקוחות החדשים שמגיעים מן הרשת גדלה, כנראה הצלחתם לעשות משהו כמו שצריך. אני שומע לא מעט על חברות שמגיעות להצלחות כבירות ולאחר מכן חושבות שהן הצליחו “לפצח את השיטה” ומפטרות את חברת הקידום ששכרו בגלל זה. מה שקורה לאחר מספר שבועות זה שאותן חברות חוזרות למצב העגום של לפני פעילות הקידום. יש פה עניין של תחזוקה ושל תחרות קבועה, אין הבטחה להגיע לתוצאות תוך זמן מסוים, אך כאשר הגעת לתוצאות תחשוב איך אתה גדל יחד איתן. אל תחסוך בהוצאות השיווק – אלא תגדיל אותן כדי להרוויח יותר! בדרך כלל היחס בין ההוצאות להכנסות נשמר בשיווק דיגיטלי. כאשר מגדילים את ההוצאות גדלות גם ההכנסות ביחס ישר, עד הגעה לנקודת רווייה שאותה ניתן לזהות בקלות. כאשר הגעת לנקודה זו, יש צורך חד משמעי לשינוי גישה או שילוב גישה נוספת. אם הגעת למקסימות חשיפות אפשרי בחודש ואין לך יותר לאן להתקדם באמצעות פרסום בגוגל, בדוק את האפשרות של פרסום ביאהו או בפייסבוק או שילוב של פלטפורמות פרסום נוספות. אולי קניית מדיה תעבוד מעולה עבורך בערוצים התואמים את הפעילות שלך.

כך או כך, יש לחשוב תמיד על שני צעדים הבאים של השיווק הדיגיטלי שלך. באופן מתמיד יש לבדוק היכן נמצא הקהל שלך. לא רק לחשוב רק על “איך אני מגיע למקום ראשון”, אלא לחשוב על “איך אני ממקסם את ההוצאות להכנסות גדולות יותר”, ולהבין מה יכול לקרות במידה ומדיה אחת מגיעה לרווייה. חפש את נקודות התורפה של הקמפיינים שלך וגם אם יש חברה שעושה עבורך את הקידום, כדאי שתתן לה הסבר מורחב על קהל היעד שלך והמאפיינים שלו לפני תחילת כל פעילות דיגיטלית.

גלילה למעלה