מוניטין כהגדרתו, הוא המיתוג, הרושם הכללי שנוצר אצל אנשים אחרים על אדם או ארגון. הרושם והמוניטין שאחרים מקבלים עליכם נובע באופן ישיר מההתנהלות שלכם ומתארים את איך שאתם נתפסים בעיניי הסביבה. ניהול מוניטין רשתי, כלומר ניהול מוניטין בעולם הדיגיטלי, הוא בעצם השארת חותם חיובי במדיות השונות אודותך או אודות השירותים שאתה מספק. התגובות ברשת האינטרנט צריכות להיות חיוביות, המאמרים אודותיך ואודות עסקייך צריכים להיות חיוביים, כל תוצאות החיפוש הגלויות לאדם הממוצע, כלומר בעמודים הראשון והשני של מנוע החיפוש, חייבים להכיל כמה שיותר מידע חיובי אודותיך.

על מנת להציג עצמך באור חיובי ברשת האינטרנט נדרשת לא מעט עבודה סביב המותג. לעיתים המותג הוא השם שלך, לעיתים המותג הוא העסק שלך. בתחזוקה שותפת של פרסומים אוהדים ובאמצעות קמפיינים השפעתיית ותודעתיים, נצליח לשנות את חוות הדעת של הקהל עליך. מדובר בתהליך מתמשך שבמסגרתו עובדים בשני רבדים מרכזיים. האחד, תחזוקת מוניטין רשתי קיים, והשני, בניית מוניטין והוספת רושם חיובי ותגובות אוהדות במרחב האינטרנטי.

 

כתבו עליי דברים שליליים באינטרנט

אנחנו נכנסים לתמונה בדרך כלל כאשר פורסמו דברים שליליים או כאשר נדרשת בניית מוניטין דיגיטלי מאפס. כאשר מדובר בטיפול במצב קיים, כלומר פורסמה ידיעה, כתבו משהו שלילי ברשת, התקשורת חוגגת, והפוסטים השליליים הופכים ויראליים, הצוות של אונו-דיגיטל תופס את המושכות ומנהל את המשבר ברשת, ומאותה נקודה אנו מספקים מענה כולל לכל המצב כולל מענה ללקוחות קצה, מתן הסברים לתקשורת ושליחת תגובות רישמיות. המצב האידיאלי כמובן הוא שיש כבר מוניטין מנוהל לחברה טרם המשבר שפרץ, כך שניתן בזמן קצר להשתלט על המצב ולטפל במשבר בהצלחה מרובה. כאשר מדובר בחברה או אדם שאינו משתמש בשירות ניהול מוניטין רשתי באופן שוטף, הדבר ייקח מעט יותר זמן על מנת להקים מערך כולל של מוניטין דיגיטלי אשר ייתן מענה ראשוני הולם, ייטפל במשבר המתגלגל, ואף ייגבש מענה ופתרון יעיל בפני משברים דיגיטליים עתידיים.

 

אסטרטגיית מוניטין דיגיטלי

שיווק דיגיטלי תמיד מתחיל בבניית אסטרטגייה שיווקית לטווח ארוך וכן לתתי טווחים. בניית האסטרטגייה השיווקית בניהול מוניטין רישתי בעלת חשיבות רבה מאין כמותה, משום שאותה אסטרטגייה, לאחר אישורה בידי הלקוח, בעצם תמקד את הפעילות לכדי תוצאות רצויות ויעדים נכונים עבור כל לקוח ולקוח. מיקוד הפעילות על פי אסטרטגייה מתוכננת היטב, יוביל לניהול נכון של התרחישים האפשריים ופתרון מהיר בעת משברים מצד לקוחות או בעלי אינטרסים המוכנים לפעול נגדך ברשת האינטרנט.

גלילה למעלה