ההבדל בין אתר במקום הראשון בגוגל לבין אתר במקום השני והשלישי זה הפרמטרים ההשוואתיים של האלגוריתם של מנוע החיפוש, שמצאו לנכון לתת תעדוף לאתר אחד על השני. כשהאתר שלך עבר אופטימיזציה כהלכה, והוא מותאם ככל הניתן למנוע החיפוש – מנוע החיפוש יתעדף אותו ויציג אותו קודם כל, לפני המתחרים בתחומו. אין חילוקי דעות שהאתר שנמצא במקום הראשון צריך לשמר את ההישג וכדי לעשות זאת, הוא צריך תמיד לדעת מה המתחרים עושים ולהמשיך להשתפר. המתחרים לא ישבו בחיבוק ידיים כשתכבוש את הפסגה הרי. האתרים שנמצאים תחתיך בדירוג שואפים להגיע למקום הראשון כל הזמן. כדאי שתתכונן לכך ששימור הדירוג בראש תוצאות החיפוש האורגניות לא פחות קשה מכיבוש המקום הראשון בגוגל.

 

לשמור על המקום הראשון בגוגל

קח בחשבון שהמתחרים תמיד רוצים להגיע גבוה בדירוג של תוצאות החיפוש האורגניות, אם לא תשמור על המקום שלך, ככל הנראה תאבד אותו. כדי למצב את עצמך מעל המתחרים, תצטרך להיות עם האצבע על ההדק, ללמוד מה הם עושים ולהתעדכן בכל החידושים בתחום קידום האתרים בארץ ובעולם. בישראל תחום ה-SEO קטן הרבה יותר מאשר בגוגל העולמי, זאת מכיוון שכמות האוכלוסייה כאן קטנה ושדרוגים של אלגוריתם החיפוש לא מבוצעים במנוע החיפוש הישראלי באותה תדירות של מנוע החיפוש הגלובלי של גוגל.

כדי לצלוח את השינויים התכופים של גוגל, צריך להתמקד בקידום אתר לטווח ארוך, כלומר קידום באמצעות תוכן וקישורים , כמובן לאחר עדכון של קוד המקור של אתר האינטרנט שלך בהתאם לתקני האינטרנט העדכניים ביותר. בגלל שמעל ל-90% מהחיפושים באינטרנט מבוצעים באמצעות מכשירים סלולריים, גוגל נותנים עדיפות להצגת אתרים מותאמים למובייל כאשר מחפשים בגוגל באמצעות מכשירים ניידים. פקטור מאוד חשוב כתוצאה מכך הוא זמן טעינת אתר. אם לאתר האינטרנט שלך לוקח יותר מ-2 שניות להיות מוצג במלואו, רוב הסיכויים שהתעדוף שלך לתוצאות הראשונות בגוגל יהיה נמוך מול מתחרה עם הישג טוב יותר שנותן חוויית משתמש טובה יותר.

חוויית משתמש היא בעצם מרכזת את כלל הפרמטרים של האלגוריתם של גוגל. אם נחשוב על זה, מהירות טעינת האתר היא סממן עבור מנוע החיפוש שהאתר עולה מהר אך גם מישהו שהגיע לאתר שלך ולא רואה תוכן תוך 2 שניות, יחזור אחורה למנוע החיפוש ויעבור לתוצאה הבאה בגוגל. כך שמנוע החיפוש יציג בסופו של דבר את מה שהכי רלוונטי ומעניין את הגולשים, גם מבחינה טכנית אך גם מבחינה התנהגותית.  איך שהגולש מתנהג באתר משקף לגוגל את ההתנהגות ואת האופטימיזציה הטכנית של האתר. השילוב של שניהם יחד נותן את האיתות ומסמן לגוגל את מי למקם גבוה בתוצאות החיפוש האורגניות.

גלילה למעלה