לפני משהו כמו 15 שנה, במהלך שנת 2005, הפרמטר “נו פולואו” (“rel=”nofollow) הוצג ע”י גוגל כאמצעי לסייע במלחמה נגד ספאם בתגובות של אתרי אינטרנט ופורומים. הפרמטר הזה הפך במהרה לאחת מהשיטות המומלצות של גוגל לסמן קישורים שמעידים על פרסום או קישורים ממומנים, והפך לסימון של קישורים שלא רוצים שישפעו לטוב או לרע מהאתר המקשר.

האינטרנט התפתח מאז שהוצג הפרמטר nofollow בשנת 2005 והגיע הזמן שגם הוא יתפתח ויותאם לזמננו. היום גוגל הכריזו על שתי תכונות קישור חדשות המספקות למנהלי אתרים דרכים נוספות לזהות בחיפוש בגוגל את טיבם של קישורים.

פרמטרים חדשים של גוגל לסימון קישורים

  1. “rel = “sponsored – השתמש בפרמטר זה כדי לעזור לגוגל זהות קישורים באתר שלך שנוצרו כחלק מפרסומות, חסויות או הסכמי תמורה אחרים, בכסף או בכל דרך של תמורה אחרת עבור הקישור.
  2. “rel = “ugc – יו ג’י סי (UGC) מייצג תוכן שנוצר על ידי משתמשים, ושימוש בפרמטר ugc מומלץ לקישורים בתוכן שנוצר על ידי משתמשים, כמו למשל בתגובות בפורומים ובתגובות למאמרים.
  3. “rel = “nofollow – השתמש במאפיין זה במקרים שבהם ברצונך לקשר לדף כלשהו, אבל בלי להעביר את הדירוג של האתר לדף שאליו קישרת. כלמור כמו שהיה עד היום עם הפרמטר נופולואו. לקישור לא תהיה השפעה על דירוג הדף שהקישור יוצא ממנו, והקישור לא יעביר “כוח” כלשהו (על פניו) לדף שאליו הוא מקשר.

 

מדוע לטרוח להשתמש בתגיות החדשות?

השימוש בתגיות החדשות יאפשר לגוגל לנתח ולעבד קישורים בצורה טובה יותר כדי לתעדף את האתרים במנוע החיפוש. השאלה הנשאלת היא, האם השינוי  הוא לא בעצם סממן לספאם? כי אם סימנתי משהו כ-UGC, אני בעצם אומר לגוגל “היי כתבתי תגובה עם קישור ספאם פה, תתעלמו ממנו”… גוגל טוענת מהצד שלה שהיא יודעת לסנן טוב תוכן, אבל בפועל מבקשת את עזרת הציבור בכך. אם עד עכשיו השתמש בנו-פולואו, פשוט המשך כך. החבר’ה בגוגל מעוניינים שנעזור להם לשפר את האינטרנט בכך שנסמן להם קישורי “ספאם”, קישורים שיכולים להזיק בסופו של דבר לנו. זה טוב, אבל מי שמרוצה לשים קישור כדי לקדם אתר בצורה טובה, מלכתחילה לא ימקם אותו בתגובות או פורומים. אבל ייתכן שמישהו ינסה להזיק לך ולשים קישור בתגובה או פורום, וגם אז לא ברור למה שאותו אדם ירצה להשתמש בפרמטר UGC?!

 

עדכוני אלגוריתם של גוגל עבור הפרמטר No Follow

כשגוגל הציגה את הפרמטר nofollow אי שם בשנת 2005, גוגל לא לקחה בחשבון את הקישורים שהוגדרו ע”י הפרמטר, כלומר החריגה אותם לחלוטין מאלגוריתם החיפוש. עם הזמן, גוגל עדכנה את אלגוריתם החיפוש, והחליטה כן לקחת בחשבון את הקישורים שמסומנים בנופולואו, רק לתת להם פחות כוח, כי בכל זאת הם מסמנים משהו עבור מנוע החיפוש. נכון שהיו מקדמי אתרים ובעלי אינטרסים שניצלו את האפשרות לדחוף קישור, אבל היו גם קישורים שהיה להם מקום שם. הרי, יש אנשים שהקליקו ועבור לאותם דפים ואף המשיכו משם לדפים אחרים ברשת. כך שגם קישורי No Follow נסרקו והתווספו לאינדקס, ובאופן עקיף הפכו לבעלי חשיבות, גם אם גוגל לא רצו זאת בהתחלה.

הפרמטרים החדשים נועדו כדי לסמן לגוגל מה החשיבות של כל קישור ואיך לקחת אותו בחשבון, ואם לכלול אותם במנוע החיפוש. כמו שקרה עם הנו-פולואו בהתחלה,, כך בוודאי יקרה גם עם הפרמטרים החדשים, ימצאו איך לנצל אותם לשימוש שהוא שונה מהכוונה המקורית לפני עשרות שנים גוגל התחילה להכתיב לבוני אתרים איך לבנות אתר, אילו קריטריונים לקחת בחשבון ואיך לגרום לאתרים להיסרק בצורה הטובה ביותר על ידי מנוע החיפוש שלה.

חלק חשוב מאוד באופטימיזציה של מנועי חיפוש הוא בניית פרופיל קישורים חזק. האלגוריתם של גוגל קובע בחלקו את המיקום האורגני בו מוצג אתר על בסיס פרופיל קישורים שיש לאותו אתר. כשמנוע החיפוש הכי גדול בעולם מבקש לשנות קוד של אתר כדי לעזור לאתר שלך, אתה מיישר איתו קו. גוגל ממשיכה עם השינויים התכופים במנועי החיפוש, כאשר המטרה שהיא מציגה בפני כולם היא “חוויית המשתמש הטובה ביותר”. כלומר, אם נלך על פי הכללים של גוגל, נציג למשתמש את האתר בצורה המיטבית עבורו, ועל הדרך גם נקבל תעדוף בתוצאות החיפוש האורגניות.

גלילה למעלה