אתר אינטרנט ניתן לבנות במגוון שפות תכנות, כאשר בסופו של דבר האתר מוצג למשתמש בדפדפן שפת תגיות הידועה בשם HTML. הדפדפן יודע להמיר את הקוד לתצוגה עבור המשתמש בדפדפן. בניית אתרים כבר לא שמורה למתכנתים בלבד. היום ישנם פלטפורמות שנותנות אפשרות להקים אתר בקלות וביעילות. פלטפורמת בניית אתרים מובילה היא וורדפרס, שהיתרון שלה שהיא חינמית לחלוטין. הקמת האתר לא עולה כסף. כלומר אם יש לך ידע בסיסי באינטרנט תוכל להקים אתר אינטרנט משלך ללא עלות. מה שכן עולה כסף זה אחסון האתר על שרת ברשת האינטרנט ותבנית, במידה והתבניות החינמיות לא מספקות את הצרכים שלך.

 

תבנית וורדפרס בתשלום לעומת תבניות וורדפרס חינמיות

פלטפורמת וורדפרס נותנת אפשרות להשתמש בתבניות שהוכנו מראש, ולרוב מתאימות לפי תחומי עניין. ישנם אתרים למכירת תבניות שמספקים גם מענה ותמיכה בעת הצורך. צריך לשים לב כשבוחרים תבנית שהיא נתמכת בשפת הממשק. למשל אם מחפשים תבנית לאתר לעורך-דין שעובד בישראל, צריך לשים לב שיש תמיכה ב-RTL (ימין לשמאל) והתבנית תומכת בעברית. בכל מקרה אם תיעזר במתכנת, או בחברה המתמחה באתרי וורדפרס, כל תבנית היא בת-גיור. אם מצאת תבנית בחינם או בתשלום המוצאת חן בעינייך, ניתן להתאימה לצרכים שלך בקלות יחסית. הרי כמו שציינו בהתחלה וורדפרס, וכן התבניות העיצוביות של וורדפרס, כתובות כולן בקוד פתוח ולכן ניתן לערוך ולשנות את הקוד על מנת להתאים לצרכים של כל אתר.

 

בניית אתר וורדפרס

כיום ישנם מליוני אתרי WORDPRESS באינטרנט, ואחת הסיבות העיקריות לכך היא שהמערכת יציבה, מעודכנת ומתעדכנת בתדירות גבוהה, ועם קהילה שוקקת של מתכנתי וורדפרס שתורמים מזמנם וניסיונם על מנת לשפר את האתרים ואינטרנט בכלל. כמובן שאין לשכוח שסיבה נוספת לשכיחות של אתרי וורדפרס היא העובדה שאין עלות, והפלטפורמה חינמית לחלוטין.

ישנו תחום חדש שצץ בעקבות התפתחות הוורדפרס והוא “מתכנתי וורדפרס”. אין באמת מונח כזה מתכנת וורדפרס, כי אם אתה מתכנת אתה מתכנת בשפת תכנות, ו”WordPress” אינה שפת תכנות אלא פלטפורמה. כשם ש”דוט נט” היא שפת תכנות אך הפלטפורה שבה מתכנתים היא “ויז’ואל סטודיו”.

כדאי לדעת ששפת התכנות מאחורי פלטפורמת וורדפרס היא PHP, כך שממתכנת שרוצה לבצע שינויים בקוד של תבנית או פטפורמת וורדפרס צריך לדעת PHP ברמה סבירה וכן HTML ו-CSS, על מנת להשתלט על הקוד מאחורי הקלעים של וורדפרס בעת הצורך ולעשות את ההתאמות הדרשות. למרות זאת, ישנם רבים שיסתדרו ללא כל שינוי הקוד של הפלטפורמה ויוכלו לבנות אתר בלי כל ידע בתכנות.

גלילה למעלה