התחרות הגדולה בתחום רפואת השיניים משתקפת מאוד בתוצאות החיפוש של גוגל. רופאי שיניים טובים לעיתים מסתתרים אי שם מאחור בתוצאות לא רלוונטיות בגוגל. לעומתם, ישנם רופאים שמשקיעים כסף בקידום אתריהם ושוכרים שירות ניהול מוניטין מקצועי, כדי להופיע בראש תוצאות החיפוש.
רופא שיניים שמופיע בדף התוצאות הראשון בגוגל עם ביקורות וחוות דעת חיוביות יכול להגדיל את ההכנסה שלו פלאים תוך זמן קצר מאוד, בעוד רופא, כמה טוב שלא יהיה, שיופיע בדף 2 ואילך, לא יקבל חשיפה ברשת ולא יצליח לממש את מלוא הפוטנציאל הכלכלי הטמון באינטרנט. רופאי שיניים שבנו אצלנו אתרי אינטרנט וקודמו לדף ראשון בגוגל יכולים להעיד על השינוי המהותי בכמות הלקוחות המתעניינים ובמספר העסקאות שנסגרות.
קידום אתר לרופא שיניים
שם של רופא שיניים טוב הולך לפניו, ומביא לקוחות מפה לאוזן. אך מה לגבי הלקוחות שמחפשים רופאי שיניים ברשת ולא נחשפים אליך, למרות שאתה הרופא-שיניים הטוב ביותר?! הפתרון הוא ניהול מוניטין ממוקד באינטרנט, לגיוס לקוחות חדשים שמביעים עניין בתחום ההתמחות שלך בדיוק. כלומר, כל מי שיחפש באינטרנט רופא שיניים המתמחה למשל באותודנטיה ימצא אותך, עם חוות דעת של לקוחות מרוצים והמלצות חיוביות.
איך ישפיע ניהול מוניטין דיגיטלי על רופא שיניים?
סטטיסטית הוכח שמוניטין של רופא שיניים הוא מה שמניע את הלקוחות, לא המחיר או הכסף שיגבה הרופא. המחיר שהלקוח ישלם פחות מעניין אותו כשמדובר ברופא שיניים מכיוון ששיניים הם דבר רגיש וכואב, וישנם לא מעט חאפרים שמנסים לעשות כסף על חשבון הלקוחות ולהוסיף טיפולים לא הכרחיים, והיינו עדים לא פעם לרופאים שפוגעים בזדון בשיניים בריאות כדי לבצע טיפולים נוספים אצל הפציאנט ולגבות עוד ועוד כסף.
הלקוח שמגיע לרופא שיניים נמצא במצב עדין, לרוב יגיע מטופל כשהוא סובל מכאבים, וככל הנראה לא יהיו ברשותו סכומי כסף גדולים כדי לשלם על טיפול מקיף. המצב הרגיש בו נמצא הלקוח הפוטנציאלי יגרום לו לחפש אלטרנטיבות, ברשת או מחוצה לה, גם אם מדובר ברופא פחות טוב או בלנסוע מחוץ לגבולות המדינה כדי לקבל טיפול שיניים ראוי במחיר הגיוני. רוב המטופלים יעשו הכל גם אם צריך לקחת הלוואה מהבנק למימון הטיפול, רק כדי לשלם לרופא שיניים טוב בישראל שיבצע טיפול מקיף.
רופא שיניים זול בישראל – אין דבר כזה
טיפול אצל רופא שיניים אינו מכוסה בסל הבריאות בארץ ולכן המחיר של טיפולי השיניים בישראל גבוהים יחסית מטיפולים רפואיים אחרים. המחיר הגבוה נגזר מכך שההשתלמויות וההתמחויות של רופאי שיניים לא מכוסים על ידי הרפואה הציבורית והם צריכים להוציא מכיסם כסף תוך כדי תקופת ההתמחות ולשלם על ההשתלמויות המקצועיות בעצמם. להגיע לתואר הנכסף “רופא שיניים מומחה” יכול בקלות להגיע למליון שקלים.
רופאי שיניים מומחים בתחומם ישנם מעט. בגלל שיקר לעשות התמחות ברפואת שיניים, הרופאים בוחרים לוותר או לא להתמחות ולעבוד כ”רופאי שיניים כלליים”, מה שמקנה להם את אותם הזכויות של רופא מומחה אך ללא הניסיון המעשי. בישראל ישנם כ-60 רופאי שיניים מומחים סך הכל בכל הארץ. הרופאים הללו הם הרופאים שאמורים להיות המקצועיים ביותר בתחומם, רופאים שהשקיעו הון מכספם הפרטי על מנת ללמוד ולהתמקצע. לא תמיד את הרופאים האלו תמצא בחיפוש בגוגל וחבל. קידום רופא שיניים ברשת יכול למקם את אותו רופא בתוצאות חיפוש ממוקדות ורלוונטיות שיביאו לקוחות מרוצים אשר ימליצו על אותו רופא שיניים הלאה.