הדרכים היעילות להתמודד עם מוניטין פגום יכולות להיות פשוטות כשמדובר בפגיעה יחסית קטנה במוניטין, ועד מורכבות שמצריכות טיפול מקיף בכמה מנועי חיפוש במקביל תוך כדי פרסום הודעות לתקשורת והפצת תכנים לאתרי חדשות מובילים. מוניטין דיגיטלי הפך לתחום בפני עצמו תחת ענף קידום האתרים באינטרנט, כאשר חברות ניהול מוניטין קובעות בעצם מה נראה ומה ייחשף בפנינו בשאילתת חיפוש ספציפית לעסק מסוים. כלומר, מה שקורה במציאות אינו בהכרח מה שמשתקף ברשת האינטרנט. פעילות ענפה של ניהול מוניטין יכולה להסוות כמעט סוגיה או ידיעה שהתפרסמה באינטרנט על איש או עסק.
ניהול מוניטין לעצמך
השלבים הראשונים בניהול נכון של מוניטין באינטרנט, הם להציג את עצמך באור חיובי ככל האפשר, באופן תדיר. להשאר עדכני ולזרום עם הטרנדים העכשוויים ככל האפשר.
יש כמה דברים שכל אחד יכול לעשות כדי לנהל לעצמו את המוניטין הדיגיטלי באינטרנט, הראשון בהם הוא להקים אתר ברמה גבוהה, על שמך או שם העסק, ולכתוב תוכן על עצמך, על העסק ועל מה שאתה עושה ביום-יום. אתר תדמית פשוט של מספר עמודים אמור להיות מספיק לצורך עניין ניהול המוניטין. מומלץ להזכיר את שאילתת החיפוש בכותרת העמוד הראשי (בכותרת וגם בתג H1) זו אותה מילת מפתח שתרצה שבעקבותיה יגיעו לאתר שלך.
דאג לפתוח חשבונות בכל הרשתות החברתיות הפופולאריות, פייסבוק, לינקדין, פינטרסט, אינסטגרם, טוויטר, טמבלר, יו-טיוב וכל רשת חברתית שמעניינת אותך. כל פעם שיש לך תוכן חדש שיצרת, תוכל להעלות לרשת על בסיס קבוע, כל פעם לרשת החברתית הרלוונטית. כדאי להקפיד לתחזק את ערוצי המדיה החברתית ואתר האיטרנט באופן קבוע, להוסיף תוכן ייחודי ובעל ערך.
לנהל מוניטין ברשת ע”י מומחי ניהול מוניטין
ההבדל בין מומחה לניהול מוניטין לבין ניהול מוניטן בעצמך הוא הידע והניסיון בניהול מוניטין אינטרנטי. חברת ניהול מוניטין היא בדרך כלל חברת קידום אתרים עם ניסיון של שנים וותק מוערך בתחום. חברת ניהול מוניטין ללא יידע בקידום אתרים, מן הסתם, תהיה ממוקדת בניהול מוניטין אומנם אך לא תדע לבצע טכניקות קידום אתרים מתקדמות כאשר תצטרך אותן, ורוב הסיכויים שיבוא יום ותצטרך את הטכניקות הללו.
ניהול מוניטין מקצועי מתחיל בקידום מספר אתרים שונים במקביל על חשבון אתרים אחרים כדי לדחוק תוצאות חיפוש שליליות ולמקום תוצאות חיפוש חיוביות במקומן. כל זאת נעשה באמצעות אופטימיזציית קידום אתרים (SEO) וניהול נכסים דיגיטליים שמוקמים במיוחד לצורך ניהול מוניטין דיגיטלי.