לנהל את המוניטין של מפורסמים, פוליטיקאים, אנשי עסקים ובני משפחותיהם זו מומחיות, לא פחות מכך. בייחוד כשמדובר באנשים שעושים הרבה טוב לטובת הכלל, ויש המנסים להראות בכח צדדים אפלים או שליליים על מנת ליצור מינוף פוליטי או להפעיל מכבשי כוח כדי להשיג מטרה כלשהי. מומחיות ניהול מונטין אינטרנטי היא עבודה שדורשת המון חשיבה אסטרטגית ובניית תכנית שיווקית ממוקדת על מנת להגיע לתוצאות רצויות. התוצאות המדוברות הן לעיתים בניית מוניטין, כלומר יצירת נוכחות אינטרנטית לשם מוכר, של מפורסם, פוליטיקאי או איש עסקים, אדם אשר מעוניין שיוכלו לקרוא אודותיו ולראות את מסע חייו ברשת. ולפעמים מדובר באנשים שאינם מפורסמים כלל שמעדו פעם אחת, והשם שלהם הוכתם. כמובן שאם זה קיים באינטרנט אז כל אחד יכול לראות את זה, במיוחד בעידן בו כל אחד מסתובב עם מכשיר סלולרי חכם עם דפדפן מובנה.
מומחים בניהול מוניטין
כדי להצליח בטיהור שם ברשת האינטרנט, יש לפעול בכמה מישורים, מול הלקוח כמובן, על מנת להבין מה מידת הנזק שפרסומים שלילים גרמו לו, או מה מידת החשיפה שאותו אדם מעוניין להשיג כתוצאה מניהול המוניטין. בנוסף, נפעל גם מול ערוצי המדיה החברתית, נראה את הצדדים המחמיאים ונציג פרסומים חיוביים ככל הניתן. כמובן כל התהליך בשיתוף פעולה מלא ומתוך ידיעה של הלקוח, ששכר את שירות ניהול המוניטין.
חברות המנהלות עבור לקוחות את המוניטין ברשת חייבות להערך מבעוד מועד לטובת הלקוח, לנו באונו דיגיטל יש קשרי עבודה יציבים מול כתבים ועורכי תוכן באתרים בעלי חשיבות והשפעה במשק הישראלי ובזירה הבינלאומית. כשאר רוצים ליצור קמפיין השפעה שיניב תוצאות בפועל, יש לכרוך יחדיו מספר אלמנטים, מעולמות התוכן המקוון וכן מעולמות התוכן המסורתי. ככל שכלל הגורמים יתכתבו יחד בצורה מושלמת, כך היעדים יושגו בצורה טובה ומהירה יותר.
התקדמות ניהול מוניטין ברשת בפועל
קצב ההתקדמות של ניהול המוניטין תלוי בכמה גורמים, מומחה לניהול מוניטין יוכל לשערך את החלוקה בין הגורמים השונים. הניסיון שלנו מלמד אותנו שהקצב מוכתב מצד הלקוח ותלוי במידת שיתוף הפעולה שלו, מצד שני בתכנים שנכתבים, באיכותם ובדרך בה הם מפורסמים ברשת ומחוצה לה, וכמובן גם במנועי החיפוש שמאנדקסים את התוצאות וברשתות המדיה החברתית. הגורם החשוב ביותר הוא הקהל, המבקרים באתרי החדשות, באתרי המדיה החברתית ומנועי החיפוש. ככל שהקהל ישתף יותר את המידע שאנו מציגים בפניו, כך נוכל להגיע להשפעה יותר גדולה ולהכתיר את הקמפיין כהצלחה. הדרך לעשות זאת, היא לפרסם תוכן בר-שיתוף, מעניין, שיש לו זוויות חדשותית ומרעננת על הדברים.
בני אדם הם יצורים סקרניים מטבעם, ככל שנספק את יצר הסקרנות שלהם בצורה המתאימה לנו, ונספר את הסיפור מהצד שלנו באופן הגיוני, יחד עם העניין שהתוכן יגיע ממקורות אמינים, ההשפעה של הקמפיין תהיה מוצלחת יותר ותיצור את התוצאה הרצויה עבור הלקוח.