כמה עולה ניהול מוניטין?

אחת השאלות ששואלים אותנו הכי הרבה היא: “כמה עולה ניהול מוניטין באינטרנט”?, התשובה לשאלה הזו קצת מורכבת. הרי אם אשאל אותך כמה עולה רכב, לפני שתענה אתה תרצה לדעת על איזה רכב מדובר. כלומר המחיר תלוי בעצם בתמורה הרצויה, כך גם בניהול מוניטין ברשת. אם תרצה שכל 10 התוצאות הראשונות בעמוד הראשון של גוגל יהיו חיוביות תהיה לכך עלות אחת, אך אם תרצה רק שלא יהיו תוצאות שליליות בעמוד הראשון תהיה לכך עלות אחרת. כמובן שיש עלות לתחזוקה שוטפת של מוניטין של חברה או אדם. התמחור בדרך כלל יהיה על פי הדרך שהצוות שלנו יצטרך לעשות על מנת להגיע לתוצאה הרצויה.

במידה שיש תוצאות חיפוש שליליות רבות כאשר מחפשים את השם שלך או שם המותג של החברה שלך, העבודה תהיה מורכבת יותר מאשר להעלים או לדחוק תוצאה אחת שלילית שמופיעה במדינה אחת ספציפית, מאתר חדשות, אחת לכמה זמן. היחס בין המחיר לעבודה בפועל הינו יחס ישר. מחיר ניהול מוניטין מורכב מסכום המגלם פעילות דיגיטלית לטיוב תוצאות החיפוש, הוספת תוצאות חיפוש חיוביות ודחיקת תוצאות שליליות, תוך כדי יצירת קמפייני השפעה ובמקביל תחזוקה חודשית, על מנת לבסס את תוצאות החיפוש הקיימות ולייצב את תוצאות החיפוש החיוביות במנועי החיפוש.

מחיר דחיקת תוצאות שליליות במנועי החיפוש

כדאי להבין ולציין שגוגל, כמו כל שאר מנועי החיפוש, הוא לא בבעלותנו ואין לנו הרשאה או גישה לשנות את מה שמופיע בתוצאות החיפוש בצורה ישירה. לרוב, אין אפשרות למחוק את התוצאות השליליות המופיעות בתוצאות החיפוש (SERP). הסיבה שכתבתי “לרוב” היא כי בנסיבות מסויימות וספציפיות ניתן למחוק תוצאות חיפוש כאשר מדובר בקריטריונים מאוד מסויימים. ברוב המקרים זה בלתי אפשרי והדרך לפעול היא באמצעות אסטרטגיית SEO המבוססת על טכניקות של ניהול מוניטין דיגיטלי.

כל תוצאה שלילית, שמופיעה כשמחפשים את המוצר או השירות או השם שלנו, עלולה להזיק באופן ישיר ובצורה משמעותית להכנסות שלנו, במיוחד כאשר העסק שלנו הוא אנחנו, השם שלנו. לעיתים המצב יקצין לכדי משבר של ממש. לאור הניסיון שלנו בתחום של ניהול משברים דיגיטליים, אנו יודעים להגיד שעל מנת לטפל באופן ייסודי במשבר אינטרנטי, ברוב הפעמים, נצטרך לעבוד במספר מישורים במרחב הדיגיטלי ולעיתים אף מחוצה לו ולהוציא פרסומים לתקשורת על מנת להרגיע את הרוחות. כאשר חברה גדולה נקלעת למשבר בערוצי הסושיאל למשל, ותגובות שליליות מתחילות לצוץ כמו אש בשדה קוצים, צריך להתחיל ולטפל מיידית בסוגיה, ואף לפצות לעיתים את הלקוחות, במידה ובאמת מדובר בטענות מבוססות.

סוגי ניהול מוניטין באינטרנט – כל האפשרויות לתיקון תוצאות החיפוש

ניהול מוניטין על מנת להאדיר שם או עסק – פעילות דיגיטלית שתוצאותיה הינן להציג ללקוחות פוטצניאלים מותג עוצמתי, רב פעלים, למרות שייתכן ומדובר בעסק של איש אחד בכלל שיושב ומנהל את העסק מהבית.

ניהול מוניטן על מנת למזער נזקים – פעילות טיפול נמרץ, שמטרתה לעצור משבר בהתהוות או למנוע פריצת משבר דיגיטלי באופן ממוקד. מזעור הנזקים הינו פתרון ראשוני שיהיה חייב להמשך בפעילות שיקום מוניטין ותחזוקת מוניטין דיגיטלי.

שיקום מוניטין – לבנות מוניטין לוקח המון זמן ותקציבים, אך להרוס מוניטין לוקח שניה וחצי. פעילות שיקום מוניטין דיגיטלי היא פעילות כירורגית מקיפה, שהמטרה שלה לנקות תוצאות שליליות ולשקם את המוניטין שנפגע מסיבה זו או אחרת. הפעילות הראשונית תהיה היקפית ורחבה, ותכלול הקמת מערך שלם של נכסים דיגיטליים שיתמכו בפעילות, וכן הודעות יח”צ במידת הצורך.

גלילה למעלה