בעולם בו מהדורות חדשות נפתחות עם ידיעות על אנשי עסקים החשודים בפרשיות למיניהן, יש צורך בטיפול שורשי בהשלכות של הפרסומים באמצעות ניהול מוניטין דיגיטלי עבור אותם אנשי עסקים ובכירים. הרי לא מעט מהפרשות מסתיימות בלא-כלום, חלקן המצומצם מגיע לכתבי אישום וברובם המכריע נסגרים התיקים מסיבות אלו ואחרות.
מן הראוי לזכור שלעיתונים ולתכניות החדשות בטלוויזיה יש אינטרס ברור – האינטרס הכלכלי. כתבי החדשות מביאים לא פעם רק צד אחד של המטבע אל המרקע, את החשד והיקפו, והתגובה של אותו חשוד מסתכמת בכמה מילים בסוף הכתבה, אם בכלל. אינספור חשדות וסיפורי ענק, התבררו לאחר מכן כבדייה אחת גדולה או במקרים אחרים היו אלה ידיעות ללא שחר שאינן אפילו קרובות למציאות. הצד שנחשד, כבר נפגע מפרסום הכתבה, המוניטין שלו נרמס בו ברגע. במקרה הטוב, כאשר ההאשמות מתבררות ככוזבות, חברת חדשות זו או אחרת נאלצת להתנצל במשפט אחד בסוף מהדורת חדשות אקראית לאחר מספר חודשים. אותו איש עסקים כבר איבד את הכל, והדרך לשיקום עסקי נראית קשה עד בלתי אפשרית.

שיקום עסקי למוניטין באינטרנט
על ידי ניהול מוניטין במנועי החיפוש, ניתן לשקם את המוניטין או ליצור מוניטין מאפס בזמן קצר יחסית, עבור כל בכיר או איש עסקים. ניתן להסיר תוצאות לא מחמיאות ממנוע החיפוש, לדחוק תוצאות שליליות לדירוגים נומכים, כך שלא יופיעו כשיחפשו את השם שלך או העסק שלך. תהליך הקמת מוניטין מקוון מתחילה בהבנת המצב, ובניית יסודות יציבים ברשת. הקמת תשתית אינטרנטית כוללת באמצעות נכסים דיגיטלים עבור אנשי עסקים תתמוך בנקודות החיוביות והמחמיאות ותציג את המציאות החיובית.
במנועי חיפוש מוצגים פרטים רבים אודות אנשים ועסקים, אנו נסדר את הפרטים הללו בדרך שאנו מעוניינים שהדברים יוצגו, ובכך נוכל להשיג מציאות אינטרנטית שתסייע בהבראת המוניטין שנרמס. ברשת נוכל ליצור את המציאות כפי שאנו רוצים להציג אותה, לתת חשיבות לחיובי ולדחוק אחורנית את השלילי. לעיתים מתחרים מנסים לקדם את עצמם על חשבון איש זה או אחר ובכך מנסים להציג כתבות מפוברקות או שליליות מן העבר, כדי להגיע ליתרון בתחום זה או אחר. ניהול מוניטין מתמשך יכול למנוע פעילויות זדוניות כגון אלו ולמנוע רעש תקשורתי שיכול ליצור נזק עצום תדמיתית ועסקית.