מחיר הוא תמיד פקטור, במיוחד כשמדובר על תחומים תחרותיים כמו קידום אתרים אורגני או ממומן באינטרנט. לצערי, הרבה אנשים בוחרים את מקדם האתרים שלהם על פי המחיר ולא על פי האיכות. מקדמי אתרים נמדדים על פי התוצאה שהם מספקים לעסק שלך. אם תקח חברת קידום אתרים זולה בלי כל ניסיון או עם ניסיון מועט, אל תתפלא כשהתוצאות יאחרו להגיע, וכשהשינוי שיגיע כתוצאה מפעילותם לא תהיה משמעותית מספיק.

 

הצעת מחיר לקידום אתר אינטרנט

הצעת מחיר עבור קידום אתר, בצורה אורגנית או ממומנת, נגזרת מ-3 פרמטרים:

  1. ניסיון – ככל שיש יותר ניסיון בתחום מסוים, החברה יכולה לדרוש יותר כסף, מכיוון שיש לה כבר מידע על התחום, ניסיון בהבאת מבקרים לאתרים באותו התחום וכן לקוחות מרוצים שיכולים להעיד לטובתה.
  2. תחרות – ככל שהתחרות בתחום האתר המקודם גדולה יותר כך גם המחיר לקידום התחום הזה תהיה גבוהה יותר. זאת מכיוון שככך הנראה לקדם אתר בזירה תחרותית יצריך משאבים רבים, קישורים יקרים יותר ועבודה קשה יותר של צוות קידום האתרים.
  3. מוניטין – אם מקדם האתרים שלך במקום הראשון תחת הביטוי “קידום אתרים” ככל הנראה הוא יעלה יותר מן המתחרים שלו, מהסיבה שאם הוא הגיע לדירוג גבוה בתוצאות החיפוש האורגניות, הוא יודע דבר או שניים על קידום אתרים.

 

מחיר קידום אתרים

 

מחיר קידום אתרים אורגני בגוגל

כפי שצוין קודם, המחיר נגזר משילוב הקריטריונים שהזכרנו לעיל. הצפי למחיר לקידום אתרים בתחום תחרותי צריך להיות תלוי באופן ישיר ברמת התחרות. בעקבות הניסיון שלנו בזירות תחרותיות בשווקים בינלאומיים, פיתחנו נוסחה בלעדית לחישוב מחיר קידום אתרים על-פי התחרות בתחום העיסוק. לכל תחום יש פקטור שמחושב אחת למספר ימים בהתאם לשינויים בכל תחום, ואת הפקטור הזה אנו מכפילים בעלות עבודה סטנדרטית, הניסיון שלנו נכנס כפקטור נוסף שמתווסף לנוסחה על פי התחומים שיש לנו מידע מקדים עבורם.

 

מחיר קידום אתרים ממומן בגוגל

בקידום ממומן הנוסחה לחישוב מחיר היא פשוטה יותר, אך גם מורכבת מכל הקריטריונים שהזכרנו מעלה. הניסיון נכנס כאחוז יותר גדול מהעמלה הנגזרת מתקציב השיווק של הלקוח, וכך גם המוניטין. בתחומים שעבדנו בהם בעבר ניידע את הלקוח בתובנות טרם תחילת הפעילות. למשל בתחום המשכנתאות אנו יודעים שישנם הרבה בוטים (רובוטים אוטומטיים) שלוחצים על המודעות של המתחרים על מנת לגמור להם את התקציב ולהעלים אותם מתוצאות החיפוש. כמובן שיש לנו יתרון בתחומים שכבר עבדנו בהם במקומות שונים בעולם, מכיוון שאופי הפעילות, פר תחום, אינו משתנה לרוב בין השווקים השונים. רוב מקדמי האתרים המקצועיים יבקשו בין 15 ל-20 אחוז מתקציב הפרסום עבור העבודה שלהם, בנוסף לעלות הקמת קמפיין על עלויותיו (הקמת דפי נחיתה, אופטימיזציה, מחקר מילות מפתח, חקר מתחרים ועוד). ככל שהתקציב גדול יותר (אצלנו, מעל 10 אלף דולר), כך גם ניתן לרדת באחוזים בהתאמה.

גלילה למעלה