האם המיקום של אתר אינטרנט בתוצאות החיפוש האורגניות אומרות משהו על טיב העסק שעומד מאחורי האתר? האם זה שהאתר במקום הראשון במונח חיפוש תחרותי אומר בהכרח שהוא הכי טוב תחום שלו? התשובה היא – ייתכן שלא. המיקום בתוצאות החיפוש בגוגל נקבע על פי פרמטרים רבים, שמתבססים על אלגוריתם אוטומטי בעיקר (יש גם התערבות ידנית). הדירוג של עסק בגוגל לא מעידה תמיד על האיכות של השירות שאותו העסק נותן ללקוחות. מקום ראשון בגוגל יכול להעיד שהאתר בנוי בצורה טובה, ככל הנראה בעל חוויית משתמש לא רעה ובעל סמכות וותק בתחום העיסוק שלו.

יכול להיות מצב שאתר נמצא בראש תוצאות החיפוש האורגניות בגוגל והעסק הוא בכלל הונאה. זה קורה לא מעט, בייחוד כאשר מדובר בתחומים תחרותיים ומעורבים גורמים שמטרתם לגזול כסף. בדרך כלל אתרים כאלו יגיעו לדירוג בגוגל בעקבות קידום אתרים כובע שחור (“בלק האט”), שמטרתו לקדם את האתר על ידי מניפולציות ושימוש בטכניקות כמו מיסוך (“קלוקינג”) ובוטים (כלים אוטומטיים) שמדמים פעילות של מבקרים אמיתיים באתר.

 

מה זה אומר להיות מקום ראשון בגוגל?

להיות ראשון בגוגל זה אומר אחד משני דברים: או שחברת קידום אתרים עשתה עבודה טובה, או שהתחרות יחסית קטנה בתחום. בתחומים כלכליים, שיש בהם מחזורי כסף גדולים, המיקום בגוגל הוא קריטי להצלחת העסק. ככל שהמיקום במנועי החיפוש גבוה יותר, בין שלושת הראשונים, כך המחפשים בגוגל מקבלים את הרושם שהאתר שלך אמין יותר, חזק ויציב יותר. מה שלא בהכרח חייב להיות נכון.

יש אנשים שטוענים שהדרך לפסגה לא חשובה – העיקר שהגעת אליה. יש בזה מן האמת, כי אם הגעת לפסגה, ככל הנראה עשית משהו שונה מן המתחרים, משהו שמיצב אותך גבוה מהם. השאלה היא האם זה יחזיק או שזה רק נקודתי… אם רק “נגעת” בפסגה ואתה מתרחק ממנה, אז רוב הסיכויים שמה שעשית היה לא הכי נכון לטווח הארוך. כזו היא פעילות “בלאק הט” למשל, בשלב כלשהו מנוע החיפוש מגלה את המניפולציה ואם לא מנוע החיפוש, אז ייתכן שהמתחרים שלך ידווחו עליך.

 

מקום ראשון בגוגל
מקום ראשון בגוגל

 

יתרונות בולטים של מקום ראשון בגוגל

  1. איכות התנועה לאתר – תקבל תנועה איכותית מאוד, מי שמחפש את השירות או המוצרים שאתה מוכר יגיע אליך. הפוטנציאל של העסק שלך להגדיל את מחזור ההכנסות יצמח פי כמה וכמה.
  2. מוניטין – השם של העסק שלך יקבל תנופה קדימה, והמתחרים בוודאות יכירו אותו. באותה נשימה צריך להגיד שהחיסרון הוא שבאופן מידי גם יש לך המון אויבים חדשים, המתחרים על המיקום שלך.
  3. מידע שלא ידעת ייחשף בפניך – כשאתה במקום הראשון אתה באמת מבין את הפוטנציאל האינטרנטי שיש לתחום שלך. בגוגל קונסול תוכל לקבל מספרים מדויקים על כמות החיפושים בתחום שלך, באנליטיקס תוכל לראות את מקורות התנועה ולהבין טוב יותר את התחום שאתה עוסק בו מן ההיבט הדיגיטלי.
  4. שיתופי פעולה והוזלת מאמצי השיווק. במידה ותצליח להשאר במקום הראשון באופן אורגני, זה אומר באופן חד משמעי שהפכת לאתר סמכותי בעיניי גוגל. להישאר במיקום גבוה מבחינת קידום אורגני יהיה יותר פשוט מאשר להגיע עד לשם. בנוסף, ככל הנראה, דירוג הסמכות של האתר שלך ביחס לאתרים אחרים בתחומך גבוה יותר. מכאן, האמינות שלך בעיני אנשים תגדל משמעותית, יתחילו להגיע הצעות לשיתופי פעולה, ותוכל להציע את שירותיך במחיר שנוח לך איתו.
  5. סינון לקוחות ופרגון למתחרים. לאחר שדורגת במקום הראשון, אנשים ירצו לעבוד איתך וכמה שיותר. מחוסר ברירה, תצטרך להתחיל לסנן לקוחות. הרי אי אפשר לעבוד עם כולם. מכאן שגם שיתופי הפעולה יתחילו להיות הדדים עם מתחרים שאליהם תעביר עבודה והם יעבירו לך בהמשך. פרגון הדדי מפרה את שני הצדדים תמיד – קח זאת בחשבון.

 

גלילה למעלה