כשמדברים על קידום אתרים ישנן שתי אפשרויות בסך הכל, אורגני או ממומן, כאשר האורגני מוכר בשם SEO, ראשי תיבות של “אופטימיזציה למנועי חיפוש”, והממומן מוכר בשם PPC, ראשי תיבות של “תשלום פר קליק”. ההבדל בין שתי האפשרויות הוא בזמן שלוקח להגיע לתוצאות, בתחרות בתחום המקודם ובעלויות. בקידום אורגני העבודה היא לטווח ארוך, זהו תהליך שמתחיל במחקר מילות מפתח ומשפר את דירוג האתר בתוצאות החיפוש בגוגל, עד הגעה למיקום שמביא לקוחות, דירוג של אתר בעמוד הראשון ובראש תוצאות החיפוש האורגניות יביא לרוב את התוצאות הטובות ביותר, אך לא בהכרח, נחקור זאת בהמשך. כשמדובר בקמפיין ממומן, בין אם זה במנועי החיפוש השונים, או ברשתות החברתיות, התשלום יהיה לפי קליקים או לפי חשיפות (בפייסבוק לדוגמה), כמות פעמים שהמודעה הופיעה לקהל שטורגט.

 

יתרונות קידום אתרים אורגני בגוגל

היתרונות הבולטים לקידום אורגני הם שאתה ממצב את עצמך כשם בתחום שלך, אוטוריטה בתחום בו האתר שלך מקודם. כאשר אתה ראשון, על אחת כמה וכמה כשמדובר בתחומים תחרותיים במיוחד, מבחינת הגולשים ברשת אתה הראשון שיפנו אליו. מבחינת רוב האנשים, יש סיבה שגוגל דירגו את האתר שלך במקום הראשון, וללא צל של ספק יש לך יתרון משמעותי על המתחרים. סטטיסטית, כמות הפניות שתקבל כשהאתר שלך מדורג בראש תוצאות החיפוש הוא בין פי 5 ועד פי 10 מהאתרים שיהיו במקומות 2 עד 5 בעמוד הראשון של גוגל.

יתרון נוסף של קידום אתרים אורגני הוא התשלום. כדי לשפר דירוג בגוגל צריך סבלנות והבנה ש-SEO לוקח זמן. כשמשלמים לחברת קידום אתרים סכום חודשי קבוע ומגיעים לתוצאה המיוחלת, הלקוחות מתחילים לזרום, והתשלום הקבוע נשאר קבוע. ייתכן שבתחילת התהליך תהיה סוג של הרגשה שמשלמים כסף אבל לא מקבלים תמורה, כי שוב, מדובר כאן בתהליך, אין פתרונות קסם, צריך לעבוד בצורה חכמה ונכונה ולטמיע אסטרטגייה שיווקית וזה לוקח זמן. אך הפירות של התהליך הזה מאוד מתוקים ושווים את המאמץ. כל עסק שנמצא במקום הראשון בתחום העיסוק שלו תחת מילות מפתח עסקיות יכול לומר לך עד כמה הדירוג עושה את ההבדל.

בנוסף על כך, טרם פעילות אורגנית לקידום אתר, מומחי קידום אתרים ינחו אותך איך לסדר בעיות טכניות באתר. חברות קידום אתרים וסוכנויות דיגיטל מעסיקות מתכנתים שיתקנו ליקויים באתר שלך לפני תחילת הפעילות השיווקית על מנת לאפשר לגוגל לקרוא את האתר בצורה מיטבית. כחלק מהקידום של האתר יתוקנו ליקויים טכניים שלא היית מודע להם ונראות האתר שתופר פלאים. אין להתעלם מכך שחוויית משתמש טובה תומכת מאוד בקידום האתר ויכולה לעשות פלאים לדירוג שלך במנועי החיפוש.

 

יתרונות קידום ממומן בגוגל

היתרון הבולט ביותר של קידום ממומן הוא שניתן להביא המון לקוחות חדשים בזמן קצר יחסית. להניע קמפיין ממומן בגוגל יכול לקחת בין כמה שעות למס’ ימים בודדים, ומאותו רגע הקמפיין יתחיל להביא תנועה לאתר, ואם הקמפיין בנוי נכון יגיעו לידים ולקוחות חדשים כמעט מיידית. בקידום ממומן צריך להיות עם היד על הדופק כל הזמן, לראות שהמתחרים לא מקליקים על המודעות שלך על מנת להדיח אותך מתוצאות החיפוש, וכמובן לפתור בעיות כדון אלו בזמן אמת. יש רובוטים שמתוכנתים “לחסל” את המתחרים על ידי הקלקה על המודעות שלהם. כמובן שבמקרים אלו נכניס את כתובות ה-IP של הבוטים לרשימה השחורה ונמנע מהם להמשיך בפעילותם, במקביל ניתן לפנות לגוגל על מנת לקבל חזרה את התקציב במידה ויש בידך הוכחות לפעילות האסורה של המתחרים. חברת קידום אתרים שמתמחה בקמפיינים ממומנים תדע לנטר את כלל הפעילות של המבקרים באתר ולספק הוכחות חוכתות בעת הצורך.

עוד דבר שמייחד קמפיין ממומן הוא שאפשר לטרגט קהל רלוונטי בקלות יחסית, לבחור מילות מפתח עסקיות ולקבוע אם ההתאמה תהיה מדוייקת, רחבה או מותאמת לביטויי. ואם נריץ קמפיין ממומן בפייסבוק ניתן לטרגט קהל על פי תחומי עניין ולהגיע לאנשים מאוד רלוונטים בקלות ומחירים נוחים. בדרך כלל ברשתות חברתיות הקהל לא מחפש אותך, אתה מחפש אותו, אתה צריך להציג בפניו את השירותים או המוצרים שלך – להציע את מרכולתך. במנועי החיפוש, כשמישהו מחפש את מה שיש לך להציע – שם אתה תציג את עצמך, את השירות או המוצר שלך. בקמפיין PPC בגוגל, כמובן אם תתחרה באופן חכם ותבין איך עובד המכרז על כל קליק, תנצח על הקמפיין ותביס את המתחרים במחירים קליקים זולים יותר והופעות מובילות רבות יותר.

גלילה למעלה