קיימות לא מעט סוכנויות דיגיטל שמציעות שירות קידום אתרים אורגני וקידום אתרים ממומן, וחלקן אף מתמחות בנישות של SEO. אחת הנישות של שיווק דיגיטלי ברשת הוא שירות ניהול מוניטין באינטרנט שכולל בין היתר ניהול מוניטין למפורסמים, שיקום מוניטין לידוענים, בניית מוניטין דיגיטלי לאנשי עסקים וטיפול במוניטין של חשודים, שעליהם התפרסמו כתבות ושמועות לפני בכלל הגשת כתב אישום כלשהו. ניהול מוניטין באינטרנט באופן מקצועי, במידה מבוצע כהלכה, הוא למעשה נישה של קידום אורגני בגוגל בדגש על השם של האנשים והחברות. כלומר הקידום האורגני יתמקד בשם העסק, שם האדם שצריך את השירות או במוצר ספציפי שרוצים לעשות לו יחסי ציבור חיוביים במיוחד.
ההבדל בין סוכנויות דיגיטל
הידע והניסיון של חברה שמתמחה בשיווק דיגיטלי שווה הרבה כסף, שמתבטא בהצלחה של הלקוחות המקודמים על ידי אותה סוכנות דיגיטל. ככל שהניסיון של הסוכנות גדול יותר ומתפרש על תחומי עניין רחבים יותר, כך המידע שנצבר רב יותר ויכול לשמש יתרון יחסי על סוכנויות דיגיטל אחרות. הדאטה, אותו מידע שנצבר עם השנים, הוא הלב הפועם של כל סוכנות שיווק דיגיטלית. הסיבה לכך נעוצה בניסיון מעשי שיכול להיות קריטי לחברות בתחומים תחרותיים, בהן חייבים תוצאות כאן ועכשיו. בשווקים בינלאומיים מאוד תחרותיים שמתגלגל בהן הרבה כסף, לדוגמת שוק הפורקס שמגלגל מעל ל-3 טריליון דולר ביום, יש ביקוש לתחום קידום האתרים וניהול המוניטין. ככל שהתחרות גדולה, כך גם ישנם יותר מבקרים באתרי האינטרנט, ויותר ביקורות שליליות, וכמובן יותר מתחרים שרוצים לקחת נתח כמה שיותר גדול מהשוק.
סוכנות שיווק בדיגיטל תתמקד לרוב בגיוס לקוחות באמצעים דיגיטלים. הכלל אומר שאם אתה משווק באונליין – תקדם גם את עצמך באונליין. שיווק דיגיטלי חייב להוכיח ולהצדיק את קיומו. כלומר הבטחות של סוכנות דיגיטל במדיה אחרת, פחות רלוונטיות. זה רק מעיד שאותה סוכנות דיגיטל ככל הנראה לא מצליחה להתחרות בשוק שלה, והיא מנסה באמצעות כסף וממון רב להגיע לקהל היעד שלה. לרוב, מדובר בבזבוז כסף גדול, מכיוון שבאינטרנט ניתן להגיע לקהל ממוקד ומדוייק הרבה יותר מכל מדיה אחרת.