הרפש שאפשר לכתוב באינטרנט הוא אינסופי, וככל שיש יותר ביקורות שליליות וחוות דעת לא מחמיאות כך עולה הדרישה לטיפול ותיקון מוניטין שנפגע. יש עסקים שמבחינתם זה יכול להיות קטסטרופה של ממש ויש כאלו שיכולים לחיות בשלום עם כמה תגובות שליליות, ויכול להיות שזה רק משקף את העניין שאין כזה דבר עסק מושלם, ושאנחנו כולנו בני אדם. יש מצב טוב שאם הכל יהיה 5 כוכבים מתוך 5, הדבר יראה קצת חשוד, בייחוד עם מדובר על אלפי תגובות וכולן חיוביות בלבד. הרי תמיד יהיה את ההוא שלא מרוצה או שלא חושב שמגיע למישהו את הדירוג הגבוה ביותר.
עם הזמן והניסיון בתחום של ניהול מוניטין, מבינים שצריך להקרין קודם כל אמינות. הכי חשוב שהלקוח הבא יראה את המצב בצורה חיובית אבל גם שיוכל להתחבר ברמה האישית. כלומר, אם הכל טוב מידי ייתכן ונתחיל לחשוד שמא מדובר במניפולציה שנועדה רק עבורנו. צריך למצוא את איזון בין איך שאנו רוצים שיראו אותנו, מה אנו רוצים שיקראו עלינו ובין מה שאפשר באמת לשקף ברשת. תוכן אוהד מידי גורם לסלידה, ולכן נכתוב תוכן שמחובר לעובדות מצד אחד, אבל גם אוהד ברמה הגיונית מן הצד השני. כל מי שיקרא את התוכן בנכסים האינטרנטיים שלנו צריך להרגיש שאפשר להתחבר לתוכן ואין כאן משהו יותר מידי מאולץ.
התנהלות מול החברות עצמן היא לכשעצמה לא דבר פשוט ברוב המקרים. ככל שהחברה גדולה יותר יש הרבה יותר ביורוקרטיה שצריך לעבור על מנת לבצע שינויים בנכסים דיגיטליים והמון אישורים שצריך לקבל לפני שמתחילים פעילות שיווק דיגיטלית באינטרנט. נתקלנו בלא מעט קשיים בהתחלה בעיקר בניהול המוניטין של חברות מוכרות בשוק הבינלאומי. למשל, כדי להסיר ביקורת שלילית על חברה מאתר ביקורות בחו”ל, צריך לקבל אישורים מקדימים מהחברה שהם מאשרים לעשות זאת, ולאחר מכן בתהליך הגשת הבקשה להסרת הביקורת עליך להוכיח שהנך בעל העסק ולהזדהות. ורק אם כל התהליך בוצע כמו שצריך, יש סיכוי שאולי יסכימו להסיר את הביקורת השלילית, גם זה רק במידה ומי שכתב אותה לא הוכיח בוודאות שהוא נפגע מהעסק.
לא משנה כמה רע זה נראה כרגע – יש סיכוי טוב לשקם את המוניטין שנפגע בזמן יחסית קצר. ההישג הגדול יהיה לשמר את המוניטין לאורך זמן ולממש את הפוטנציאל האמיתי של החברה מול המתחרים שלה ברשת. הדרך לשקם מוניטין מתחילה בהבנת המצב. אם חברה תחליט שהיא רוצה לשקם את המוניטין שלה, קודם כל תצטרך אותה חברה לשנות את ההתנהלות שלה ברשת ומחוץ לרשת. החברה תצטרך לתת מענה אדיב ונעים ללקוחות ולהיות קשובה לרצונותיהם. נקודת המפתח של טיהור מוניטין מתחילה תמיד בשינוי פנימי והבנה של איך נקלענו לאותו המצב.
חברות המשתמשות בשירות ניהול מוניטין מקצועי יקבלו ייעוץ מקיף להתנהלות ברשת, מבכירי אנשי השיווק הדיגיטלי בארץ. כצעד ראשון ינקטו פעולות מנע שמטרתם לאתר נקודות תורפה וחולשות בשירות הדיגיטלי שמעניקות החברות, שעלולות להתפתח למשברים ברשת. כל הכלים שצברנו במהלך השנים ישמשו אותנו על מנת לסייע גם לחברה שלך להציג מוניטין מרשים, חיובי ושיח אוהד באינטרנט.