חברות קידום אתרים בארה”ב ניתחו לאחרונה קצת יותר מ-5 מיליון תוצאות חיפוש על מנת להבין טוב יותר את שיעור הקליקים כתוצאה מהתנועה האורגנית בגוגל. ניתוח הנתונים כלל שיעור קליקים (CTR) של מעל ל-850 אלף עמודים שהגיעו ממעל ל-5 מיליון שאילתות חיפוש בגוגל. מתוך הנתונים הוסקו מסקנות חותכות בנוגע להשפעה של אורך כותרת, סוג הכותרת, תיאורי המטא, ועל שיעור הקליקים המגיעים מתוצאות החיפוש האורגניות.
ההשפעה של מיקום ראשון בגוגל על העסק שלך
אז תכלס לתוצאות של המחקר… להלן הממצאים הבולטים:
- תוצאה הראשונה בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל מעניקה למיקום הראשון שיעור קליקים ממוצע של כמעט 32% מתוך כלל התוצאות האורגניות למילת מפתח ספציפית.
- הסבירות להקלקה על תוצאה במקום העשירי של תוצאות החיפוש האורגניות קטנה פי 10 מהסבירות לקליק על התוצאה שנמצאת במקום הראשון.
- שיעור הקליקים האורגני במיקומים 7 עד 10 כמעט אותו דבר. התקדמות של אתר בדירוג ממקום 10 למקום 7 היא כמעט חסרת משמעות, מבחינת גידול בתנועה אורגנית.
- השינוי המשמעותי ביותר בתנועה האורגנית הוא בין מקום 6 למקום 5. אתרים שקודמו ממקום שישי למקום חמישי בתוצאות החיפוש זכו בגידול של יותר מ-50 בתנועה אורגנית.
- בממוצע כללי , עלייה של מיקום אחד בתוצאות החיפוש, מגדילה את ה-CTR (שיעור הקליקים) בכ-30%, כמובן זה תלוי מאיזה מקום עלית ולאיזה מיקום בתוצאות החיפוש. עליה ממיקום מס’ 3 למיקום מס’ 2 הוא משמעותי, אבל עליה ממיקום 10 למיקום 9 לא תורגש כמעט.
- תגיות כותרות (TITLE) המכילות שאלה, כמו למשל “מה זה קידום אתרים אורגני?”, יש שיעור קליקים בשיעור של כ-14% יותר לעומת דפים מקבילים באותו נושא שאין להם שאלה בכותרת.
- לתגיות הכותרות בין 15 עד 40 תווים יש את שיעור הקליקים הגבוה ביותר. על פי הנתונים שלנו, לדפים עם אורך תג כותרת בין 15 ל- 40 תווים יש שיעור קליקים בשיעור של 8.6% בהשוואה לאלו שנמצאים מחוץ לטווח זה.
- לכתובות אתרים המכילות מילת מפתח יש שיעור קליקים גבוה יותר ב-45% בהשוואה לכתובות URL שאינן מכילות מילת מפתח.
- הוספת מילים “משכנעות” לתג הכותרת עשויה להפחית את שיעור הקליקים. כותרות עם מילים כמו “הסודי”, “הטוב ביותר” או “המושלם”, היו שיעור קליקים נמוך ב-13.9% בהשוואה לכותרות שלא הכילו מילות שכנוע.
- כותרות עם תוכן רגשי משפרות את שיעור הקליקים. תיאור של עמוד בגוגל המכיל תוכן רגשי שיפר את כמות ההקלקות ב-משו כמו 7% בממוצע.
- כתיבת תיאורי מטא לדפים עשויה לגרור שיעור קליקים גבוה יותר מדפים ללא תאור מטא. דפים עם תיאור מטא מקבלים 5.8% יותר קליקים מאלו ללא תיאור בכלל.

המרוויחים הגדולים בעקבות קידום אורגני בגוגל
התובנה אולי הברורה ביותר היא שהתוצאה הראשונה בגוגל היא בעלת שיעור הקליקים האורגני הגבוה ביותר. בכנסים למתקדמים בתחום קידום אתרים ברחבי אירופה תמיד הציגו את העניין ששליש מהתנועה האורגנית במנועי החיפוש, הולכת למקום הראשון. עכשיו הוכיחו את זה מחקרית, למרות שבקונסול החיפוש של גוגל ברור מאוד שהמקום הראשון מקבל כ-30% מסך הקליקים, וזה גם מה שמסמן לגוגל שהמקום הראשון ראוי להיות בדרוג זה.
עוד מראה המחקר בבירור שלדף השני של תוצאות החיפוש בגוגל מגיעים פחות מ-1% מכלל המחפשים שאילתה מסוימת. רוב רובם הגדול של האנשים שמחפשים משהו בגוגל לא יעבור אפילו לדף השני, ויסתפקו בתוצאות בדף הראשון, כאשר 3 תוצאות החיפוש הראשונות מקבלות כ-75% מכלל הקליקים. מה שאומר שרק כ-25% מהמבקרים במנוע החיפוש מקליקים על מיקומים 4 עד 10 בדף הראשון בגוגל. התנהגות זו די ברורה כשמדובר במנוע חיפוש כמו גוגל, שמשקיע המון מאמץ כדי להציג תוצאות מאוד רלוונטיות לשאילתות החיפוש.