כאשר הלקוחות הפוטנציאלים שלך מחפשים אחריך ברשת, או כשהשם שלך הוא העסק העיקרי שלך, כדאי מאוד שתוצאות החיפוש וחוות הדעת ברשת יהיו חיוביות מאוד. הדרך להאדיר את העסק שלך או השם שלך, או לחילופין לנקות ולטהר את התוצאות השליליות הרלוונטיות לך, היא באמצעות ניהול מוניטין אינטרנטי.
ניהול מוניטין מקוון, כשהוא מנוהל כהלכה כחלק מפעילות קידום אורגני או כאסטרטגיית שיווק עצמאית בפני עצמה, יניע תנועה (טארפיק) של לקוחות פוטנציאלים לנכסים הדיגיטליים שלך. בין אם מדובר באתר אינטרנט, חנות מקוונת, עמוד פייסבוק, דף טוויטר או דף נחיתה ייעודי. המטרה הסופית היא שכאשר יחפשו אותך, ימצאו אותך ברשת בצורה החיובית ביותר. במידה ויש תוצאות שליליות המקושרות לשם העסק או לשם שלך, תתן נטישה של לקוחות ממך אל עבר המתחרים.

רמות של ניהול מוניטין מקצועי
כמו בכל דבר, המבחן האמיתי הוא מבחן התוצאה. אנו באונו דיגיטל עבדנו עם סלבס, ידוענים מפורסים, עם חברות גדולות בארץ ובחו”ל והצלחנו למצב את המוניטין שלהן ברשת ברמות הגבוהות ביותר. הניסיון עושה את הבדל בין ניהול מוניטין סביר למקצועי. כאמור, מבחן התוצאה הוא הקובע בסופו של יום.
כשפרשה מתאום מ”תפוצצת” בתקשורת ושם של ידוען או עסק מקשור לדברים, האינטרנט גועש ורועש. על מנת להפוך את השלילי לחיובי, יש צורך קודם כל בשיתוף פעולה של הצד הנפגע, ולאחר מכן בניית אסטרטגיית ניהול מוניטין לטווח ארוך אשר כולל תחזוקה שוטפת של המוניטין הנבנה עבור הלקוח.
מה המוניטין שלך אומר עליך?
הרי התשובה די ברורה, השם שלך הוא אחד הדברים החשובים ביותר עבורך. כשהם שלך נפגע כתוצאה מפעילות בריונית ברשת, או כתוצאה משמועות לא מבוססות או אף כתוצאה מפעילות עסקית לא נכונה, זה הרגע שבו הדברים מתחילים להתפרק. ישנם אנשים שיחליפו שם, ישנם כאלו שיסגרו את העסק וישנם כאלו שיבחרו להתמודד ואף לנצח. אנחנו עושים הכל על מנת לטהר את השם שלך ברשת האינטרנט.
תוצאות החיפוש האורגניות בשני העמודים הראשונים צריכים להכיל כמה שיותר פידבקים חיוביים אודותיך וכן לאפשר לאנשים, לקוחות עתידיים, לראות את החיובי ורק אותו. דחיקת תוצאות חיפוש אורגניות שאינן מחמיאות היא חלק מפעילות ניהול המוניטין, ותוצאות הפעילות הזו תחזיר אותך אל המסלול העסקי במידה והוא נפגע.