אתרי האינטרנט עברו שינוי משמעותי בשנים האחרונות ולאט לאט התנועה המגיעה ממנועי החיפוש לאתרים עברה למובייל, היום כ-90% מהכניסות לאתרי אינטרנט ברחבי העולם היא ממכשירי טלפון חכמים. השינוי הזה הוא רעידת אדמה לא קטנה בעולם קידום האתרים, מכיוון שמנועי החיפוש שמים דגש על חוויית משתמש ועל התאמת אתרים למכשירי מובייל וטאבלטים. העולם הפך ליותר נייד וזמין בכל מקום וכך גם צריך להיות אתר אינטרנט. זמן טעינה אידיאלי של אתר יהיה לא יותר מ-2 שניות בכל פלטפורמה שהיא. אסטרטגיית קידום אתר אורגני בגוגל צריכה לקחת בחשבון את הדגש על חוויית משתמש בכל מכשיר בו נצפה האתר. גוגל הצהירו חד משמעית על מתן קדימות לאתרים מותאמים למובייל בעלי זמן טעינה קצר ואי לכך שימוש ב-AMP יהיה אידיאלי עבור מנוע החיפוש.
ה-SEO מת?! לא ממש
הצוות של אונו דיגיטל נוכח בלא מעט כנסים בתחום ה-SEO, בעיקר כנסים בינלאומיים באירופה. בכנסים הללו ניתנת אפשרות לשאול שאלות את המומחים בגוגל ובבינג, אותם אלו האחראים על מנוע החיפוש. לא חסכנו מהם שאלות קשות ועל פי מה שהם גורסים, בין השורות משתמע שהקידום האורגני לא יכול למות. למה רק משתמע? כי יש להם אינטרס ברור שלקוחות ישלמו כסף על קידום ממומן, ממנו הרווח הגדול ביותר למנועי החיפוש. הקידום האורגני עולה כסף, נכון, אבל מנועי החיפוש לא רואים ממנו שקל, אלא חברות קידום אתרים.
באחד הכנסים, כחלק ממצגת ארוכה, הופיעה שקופית על המסך בגדול “הקישורים מתו”, כלומר קישורים לא יעזרו יותר בקידום אורגני. ברור שמדובר רק בשקופית שרוצה למשוך תשומת לב, קישורים לא יכולים להיות לא רלוונטים, ובטח שלא להעלם. האינטרנט בבסיסו בנוי על קישורים. אם לא יהיו קישורים אף אתר לא יוכל להתקיים. נכון שגוגל הורידו את החשיבות שנתנו לקישורים עם השנים, אך עדיין לינקים תמיד יהיו המנוע של הקידום האורגני.
המטרה של קידום אורגני בגוגל
לפעמים זה לא כל כך ברוב מה עושים כל מקדמי האתרים האלה, שיושבים שעות מול המסך ומייצרים דוחות ללקוחות. אז החלק הלא ברור ללקוח, הוא החלק הברור לנו – למקדמי האתרים, לחברות הקידום האורגני. המטרה של קידום אורגני היא לשפר את הדירוג של האתר המקודם בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל. השאלה שצריכה להשאל היא “האם זו גם המטרה של בעל העסק שרוצה לקדם את האתר שלו?”. ובכן, התשובה היא “לא תמיד”. עצם היותך במקום ראשון בגוגל לא מבטיח לך מבול של לקוחות. שנית, תלוי באילו מילות מפתח העסק ממוקם בתוצאות הראשונות במנוע החיפוש. מהניסיון שלנו, כאן באונו דיגיטל, אנחנו יכולים להעיד שישנם עסקים שעושים מליונים והם נמצאים במקום השני והשלישי, ומי שנמצא במקום הראשון לא מצליח להמיר את התנועה האורגנית ללקוחות משלמים. כך שהתשובה החד משמעית היחידה היא – שיתוף פעולה בין העסק לבין חברת קידום האתרים היא מכרעת להצלחת שני הצדדים.