קידום אורגני בגוגל
נוכח העובדה שחיפוש בגוגל הפך להיות כלי מרכזי לאיתור מידע וקבלת חוות דעת, קידום אתרים באינטרנט הינו מתבקש עבור כל ארגון או עסק באשר הוא. קידום אורגני בגוגל מקצועי יאפשר ללקוח פוטנציאלי למצוא את האתר של בעל עסק בתחום המעניין אותו בכל רגע נתון, בין המקומות הראשונים בתוצאות החיפוש. הרי אם אינך קיים בתוצאות החיפוש הראשונות, אתה לא קיים, ומעטים הסיכויים שמישהו יגיע אליך דרך האינטרנט. כאשר העסק שלך במקום מכובד בדף הראשונות של גוגל, מדובר בחשיפה משמעותית של לקוחות פוטנציאליים רבים לעסק שלך.
הבנת הפוטנציאל העסקי הרב הטמון בקידום אתרים אורגני, גרמה לחברות וארגונים רבים לפעול לטובת קידום אתר האינטרנט שלהם ברשת. קיימות שיטות רבות לשיווק דיגיטלי באינטרנט, והגדלת ההכנסות בצורה משמעותית, אולם השיטה האפקטיבית ביותר, לטווח הרחוק, תמיד תהיה טכניקת קידום אורגני באמצעות אופטימיזציה למנועי החיפוש (SEO).
קידום אתר בגוגל הינו תהליך מחושב שמתבסס על קווים מנחים וחוקים מוקפדים המותאמים למנוע החיפוש של גוגל. קידום אתרים אורגני נעשה באמצעות בניית דפי תוכן ייעודיים המושתתים על מחקר מילות מפתח, במטרה לגרום לגוגל לקדם את האתר בצורה טבעית, כביכול. לא מן הנמנע להזכיר כאן כי ישנן דרכים נוספות לקדם אתר בגוגל בצורה ממומנת, על-ידי פרסום מועדה שתופיע מעל תוצאות החיפוש האורגניות בגוגל. קידום אתרים מקצועי, ממומן או אורגני, כאשר מתבצע על ידי מומחים בתחום, יביא תוצאות בזמן יחסית קצר, והפירות של הקידום הינם הגדלת ההכנסות בצורה משמעותית. בכל מקרה קידום אתר באינטרנט אינו דורש מאיתנו ליצור קשר ישיר עם גוגל, אלא רק להשתמש בפלטפורמות השונות של מנוע החיפוש.
ההבדל בין קידום אתרים אורגני לקידום ממומן
ההבדל המובן מאליו הוא שכאשר קמפיין הפרסום הממומן של אתר בגוגל יוסר, הקמפיין יסתיים, כך גם האתר יעלם ממיקומו בדף תוצאות החיפוש. הבדל נוסף, כאשר מדובר בקידום אורגני, התשלום מתבצע לחברה המתמחמה בקידום אתרים ולא לגוגל. בקמפיין ממומן, התשלום יתבצע באמצעות פלטפורמת הפרסום של גוגל, ישירות לגוגל.
טכניקות הקידום הממומן והאורגני שונות בתכלית, בעוד האחת ממקמת אותנו בדף תוצאות החיפוש תוך שניות בודדות, תהליך הקידום האורגני לוקח זמן ואורך רוח. אך בטווח הארוך קידום אורגני מקצועי ישתלם הרבה יותר. כאשר החברה או הארגון שלך יתברג בראש תוצאות החיפוש בתחומך, תהפוך לאוטוריטה בתחום העיסוק המדובר. טכניקת קידום אורגני מורכבת ומצריכה תחזוקה שוטפת ועבודה יסודית. אמנם כדי למצוא את האתר בין התוצאות הראשונות במנוע החיפוש של גוגל, יש להיערך לתקופת המתנה מסויימת, אך יתרונותיו הבלתי מעורערים של הקידום האורגני מפצים על זמן ההמתנה.
יתרונות קידום אתרים אורגני מקצועי
יתרונות הקידום האורגני הם בין היתר יעילותו לזמן ארוך, חיסכון בעלויות, אמינות, איכות והעלאת טיבו של המותג בעיניי הגולשים. כמו כן, בכל השלבים בקידום אורגני ניתן לחקור בכל עת את תהליך הקידום, לנתח ולשפרו עד כדי הפקת תוצאות מקסימאליות.
על מנת להביא לקידומו של אתר באופן אורגני, על אנשי המקצוע, מומחי קידום האתרים, לבנות תכנית פעולה, אסטרטגיה שיווקית, בה נכללת כתיבת תוכן על פי עקרונות המותאמים למנועי החיפוש, ביצוע מיטוב של דפי האתר באינטרנט, ושיפור חוויית הלקוח באתר. בנוסף לכך, נצטרך לקשר מן האתר ואליו על מנת שגוגל יוכל להעריך את רמת האתר ולדרג אותו בהתאם בתוצאות החיפוש האורגניות.
כחלק מתהליך קידום אתר, תוכן שניצור עבור קידום האתר יופץ ברשת האינטרנט, באתר ומחוצה לו, מתוך התוכן נוציא קישורים לאתר המיועד לקידום על פי תמהיל קישורים שיבנה בהתאם לתחום העיסוק של האתר. מנוע החיפוש של גוגל יסרוק לאחר מכן את התכנים, ועל פי הופולאריות של האתר, ונתונים נוספים שיאספו על ידי מנוע החיפוש, יקדם את האתר בצורה אורגנית, על מנת שהגולש המתעניין בשירותיך או מוצריך, יוכל להגיע אליך, לאתר האינטרנט שלך, וכפועל יוצא מכך לרכוש את המוצר או השירות שלך.
אונו דיגיטל מתמחה בקידום אתרים אורגני יעיל ונכון המותאם לשינויים התכופים במנועי החיפוש השונים, ובראשם גוגל, המכתיב את התחום. אנו מתחשבים בכל הפרמטרים של האופטימיזציה טרם קידום האתר וזאת כדי ליצור עקביות בעליית הדירוג של מילות המפתח המקודמות לעמוד הראשון והשארתם בראש התוצאות של גוגל.
מירוץ אינסופי אחרי האלגוריתם של מנוע החיפוש
השינויים התכופים של אלגוריתם החיפוש במנועי החיפוש השונים ובראשם גוגל, גורמים לכך שמקדמי אתרים ובעלי עסקים שרוצים לראות תוצאות מידיות, רצים אחרי האלגוריתם של גוגל. מה שקורה כפועל יוצא מכך זה שאותם בעלי אתרים עסוקים בהתאמת האתר למנוע החיפוש, במקום להתאים את האתר לקהל שלהם. זה לא מעשי לעשות שינויים מרחיקי לכת באתר האינטרנט כל יומיים רק כי מנוע החיפוש התעדכן עם פרמטר חדש כלשהו. המטרה של קידום אתרים חכם הוא לחשוב קדימה, להבין את צרכי הלקוח הסופי של בעל העסק. לא מומלץ לרוץ אחרי מנוע החיפוש אלא להתאים את האתר לאנשים, לבני אדם שרוצים לרכוש את השירות או המוצרים שיש לך להציע להם. ברוב המקרים, זה הולך יחד. כשהאתר יהיה מותאם בצורה מייטבית ללקוחות הפוטנתציאלים שלך, בין אם מדובר בזמן טעינה של מתחת ל-2 שניות או התאמה לכל המכשירים הניידים, כך גם האתר יהיה מותאם למנועי החיפוש.