הכשרתי וראיינתי לא מעט אנשים בתחום קידום האתרים, יותר נכון בתחום ה-SEO, העבודה היתה בחברות גדולות, עם תקציבים גדולים ומשאבים כמעט בלתי נדלים. המסקנות העיקריות מהעבודה בארץ לעומת העולם היא שמה שמתאים לחברות ישראליות לא מתאים בהכרח לחברות גלובליות, בייחוד כשאנחנו מדברים על תחומים מאוד תחרותיים. אבל מצד שני, קידום אתר באינטרנט גם בארץ יספק הכנסה מצוינת מול המתחרים בתחום המקודם.

במהלך ראיונות עבודה בתחום ה-SEO, שערכתי למועמדים לתפקיד מקדם אתרים בחברה בינלאומית, גיליתי שהידע של המון אנשים בתחום הקידום באינטרנט והשיווק הדיגיטלי מתחיל ונגמר בעיקר בגוגל. לפעמים ישנו ידע אודות מנועי חיפוש נוספים, אך ללא ניסיון מעשי יותר מידי. קודם כל, חבל שלא לוקחים בחשבון שמנועי חיפוש אחרים מביאים טראפיק לא רע, אבל לי ולחברות שלהם נתתי שירות SEO, זה שיחק מצוין. המתחרים שלי לא ידעו לעבוד בסביבות אחרות בצורה טובה מספיק וזה עזר מאור לחברות שעבדתי עבורן להביא תנועה איכותית לאתר ללא מאמץ כביר, לפחות במנועי החיפוש שלא מקבלים תשומת לב יותר מידי.

למנוע החיפוש בינג למשל לא חסר קהל. אל תשכחו שבינג הוא ברירת מחדל כמנוע החיפוש שמגיע עם מערכת ההפעלה חלונות ועם הדפדפן אקספלורר שמגיע יחד איתה. כך שלא כדאי להמעיט בערך מנועי חיפוש אחרים, במיוחד כאשר מדובר על קהל יעודי או סביבה תחרותית במיוחד. אם כל המתחרים שלך עושים רק קידום בגוגל, ואתה תעשה גם כן רק קידום בגוגל, כל השלב הבא שלך אחרי הבסת המתחרים בגוגל הוא לחפש מקורות תנועה נוספים לאתר ובינג הוא אחת האפשרויות הלא רעות בכלל לעשות זאת. מניסיון, כשקידמנו מערכות מסחר בשוק ההון עבור חברות פורקס גלובליות, הגענו למצב שאנחנו מביאים תנועה מצויינת מגוגל ומרשתות חבריות כדוגמת פייסבוק, פינטרסט, טוויטר ויוטיוב וחיפשנו מקורות תנועה חזקים נוספים, ומנוע החיפוש בינג הפתיע אותנו מאוד לטובה. היום כשאנחנו בונים אסטרטגיית שיווק דיגיטלי, אנחנו בחשבון את כלל האופציות לקידום האתר בכל הממקשים הקיימים והפלטפורמות. כמובן שאנו מסננים פלטפורמות על פי יעדים ומטרות הקמפיינים אך באופן כללי, אנו לא מתעלמים מכל מקור תנועה אפשרי ולומדים תוך כדי תנועה להגדיל את מקורות התנועה.

גלילה למעלה