כל התחום של קידום אורגני בגוגל קיבל תאוצה בשנים האחרונות, שממשיכה לנסוק למעלה, בעקבות ההבנה של עוד ועוד עסקים שהמיקום בתוצאות החיפוש האורגניות הן אלו שתורמות הכי הרבה לגידול בהכנסות. המשמעות של התבססות במקום ראשון בגוגל, אחרי קידום אורגני מקצועי, היא עצומה לכל בעל עסק.
אנחנו באונו דיגיטל נחשפים כל יום לעסקים שמאבדים אלפי לקוחות בחודש רק בגלל שהם לא משכילים להשקיע בקידום אורגני, כמו שאנחנו עושים עבור המתחרים שלהם, ולאט לאט אותם עסקים מאבדים לקוחות פוטנציאלים לטובת המתחרים. הנראות במנוע החיפוש חשובה לא פחות מהנוכחות והמיקום בתוצאות החיפוש. כשהקידום האורגני מתכתב עם ניהול מוניטין באינטרנט, הדרך לפסגה קצרה וחדה למעלה. התוצאות לא מאחרות להגיע, וההכנסות גדלות תוך כמה חודשים ספורים.
קידום אורגני במנוע החיפוש של גוגל
גוגל הוא מנוע חיפוש סמנטי, שמנסה להבין עד כמה שניתן מה שאנחנו מחפשים ולהציג לנו את התוצאות הכי רלוונטיות לשאילתת החיפוש. כאשר מקדמים אתרים בגוגל בעצם מסבירים למנוע החיפוש מדוע כדאי לו לתעדף את האתר שאנחנו מקדמים על פני אתרים מתחרים בתחום עיסוק מסוים. ככל שנראה לגוגל שהאתר שאנחנו מקדמים הוא מתאים לגולש, ללקוח הסופי לצורך העניין, כך גוגל ייתן לנו יותר חשיפות על פני אתרים דומים.
קידום אורגני בגוגל נועד להתאים את האתר בצורה מיטבית למנוע החיפוש אך בד בבד להתאים את האתר באופן הכי טוב, מהיר, נעים ונגיש למשתמש הקצה. ככל שהמבקרים באתר יהיו מרוצים, גם מנוע החיפוש של גוגל יהיה “מרוצה” ויתעדף את האתר שלנו בתוצאות החיפוש האורגניות. הפרמטרים שמשפיעים על הדירוג בתוצאות האורגניות מתכנסים לחוויית משתמש טובה וביצועי אתר טובים. הקריטריונים הנלקחים בחשבון על ידי גוגל, מחשבים את הסבירות שמשתמש ממוצע יקבל חוויית גלישה מיטבית באתר שלנו. אם כלל הסממנים שמאותתים לגוגל שמדובר באתר סמכותי, בעל ערך, עם תוכן איכותי ברמה גבוהה, כך הסבירות שנקודם בתוצאות החיפוש האורגניות גבוה יותר.
השינויים בתהליך הקידום האורגני
ככל שהזמן חולף, מנועי החיפוש משתכללים ואיתם גם מנוע החיפוש של גוגל, המוביל את השוק. אלגוריתם החיפוש של גוגל מתעדכן בתדירות גבוהה, ונותן מענה לפעילויות עוינות (קידום אתרים כובע שחור למשל), וניסיונות לתמרן את תוצאות החיפוש האורגניות. ראוי לציין כי לא משנה עד כמה מנוע החיפוש יתעדכן באופן תכוף, תמיד יהיו אנשי קידום אורגני שינסו לתמרן את גוגל, והטובים שבהם יצליחו מאחורי הקלעים להשיג תוצאות מעולות עבור הלקוחות שלהם, כאלו שאפילו גוגל לא יצליח לגלות.
היום ידועה לכולם שחברת גוגל מפעילה אנשים מסביב לעולם על מנת לסייע בניהול נכון של תוצאות החיפוש ולא כל האלגוריתם מבוסס על אינטליגנציה מלאכותית. יש הרבה ידיים עובדות מאחורי מנוע החיפוש, שאחראיות לטפל בתוצאות חיפוש לא מדויקות מספיק שהאלגוריתם לא מתמודד איתן בהצלחה.