לפני שנתחיל להבין איך קידום אורגני בגוגל משפיע באופן ישיר על גובה ההכנסות שלנו, חשוב לעצור רגע ולבחון מה זה קידום אתרים אורגני בגוגל, על כל המשתמע מכך. קידום אורגני טומן בחובו סוג של ניגודיות, הרי אם מדובר בקידום אקטיבי, מדוע הקידום הזה נחשב “אורגני” או “טבעי”?! נקודת ההנחה היא שפעילות הקידום שנעשות עבור אתר מסויים היא על מנת להביס את המתחרים באופטימיזציית האתר למנועי החיפוש ולא כדי להביס את האלגוריתם של החיפוש, המשתנה באופן תדיר מאוד. על פניו, קידום אתרים בגוגל בצורה אורגנית הוא תהליך שיפור אתר מבחינת טיבו, אך בפועל ה-SEO, האופטימיזציה למנוע החיפוש, לא מספיקה כדי לדרג את רוב האתרים במקום טוב יותר, וכאן נכנסת לפעולה טקטיקת שיווק דיגיטלי
מה זה קידום אתרים אורגני?
קידום אתרים אורגני הוא פעילות דיגיטלית ברשת האינטרנט להתאמת אתר אינטרנט למנועי החיפוש על פי תקני האינטרנט הגלובליים בהתחשבות בקריטריונים המוגדרים מראש על-ידי מנוע החיפוש. גוגל הינו מנוע החיפוש המכתיב את הקריטריונים כיום בעולם הקידום האורגני. לכן, כאשר מדובר על קידום אורגני בגוגל, ההתאמה של אתר האינטרנט תעשה לתקנים שחברת גוגל קבעה, כך שדפי ה-HTML וקבצי ה-JS וה-CSS של האתר יוכלו להקרא באופן מיטבי ומהיר בזמן טעינת האתר.
איך המיקום בתוצאות החיפוש ישפיע על ההכנסות?
הסטטיסטיקה מלמדת אותנו נתונים מאוד ברורים לגבי המבקרים במנועי החיפוש ודרך התנהלותם ברשת האינטרנט, כך שאפשר ללמוד הרבה על האופן שבו הגולשים מבינים את תוצאות החיפוש ומשמעותן. באופן כמעט גורף אפשר לומר שהאתר שנמצא במקום הראשון במילת מפתח מסויימת יניע מעל ל-30% מהגולשים להכנס אליו, רק בגלל שהוא מדורג בראש תוצאות החיפוש האורגניות. המשמעות להכנסות היא שאם האתר שלך ממוקם במקום השני והלאה כך תקבל בוודאות פחות פניות מלקוחות פוטנציאלים. במידה ואתר אינטרנט כבר ממוקם בדף הראשון, כלומר קיימת פעילות של קידום אורגני, השאיפה צריכה להיות תמיד כמה שיותר גבוה במעלה תוצאות החיפוש האורגניות. מיקום יותר גבוה – משמעותו הכנסות יותר גדולות.
שיפור מיקום האתר בתוצאות החיפוש בגוגל
בכל מנוע חיפוש, גם בגוגל, ישנו אלגוריתם שמעבד את הנתונים של כלל אתרי האינטרנט הנמצאים באינדקס שלו ומתעדף את הופעתם בביטויים מסויימים. שיטת התעדוף של מנוע החיפוש היא סוד כמוס, והחישוב שנעשה מאחורי הקלעים לא ידוע במלואו למקדמי האתרים, אך ניסויים ומקרים של שיפורים בתוצאות החיפוש מלמדים אותנו מה הם הפרמטרים הכי חשובים ועל מה יש לתת את הדגש כאשר מקדמים אתר אינטרנט בגוגל. מעבר ללימוד מניסיון, מעת לעת עובדים בכירים בגוגל חושפים שביבי מידע ברשתות החברתיות ועוזרים לבעלי האתרים לדעת על מה יש לתת דגש כדי לקבל את היתרון על המתחרים.
התקדמות אתר אינטרנט בדירוג אורגני לוקח זמן, ואי אפשר לצפות שבין לילה האתר יזנק למקום הראשון. כל עוד האתר בנוי על פי תקני האינטרנט ומקודם כהלכה על ידי חברת קידום אתרים עם ניסיון, האתר יעשה את דרכו מעלה ויביס את המתחרים. בגלל שהמיקום משפיע באופן ישיר על ההכנסות, כדאי לצאת מנקודת הנחה שגם המתחרים שלך מקדמים את האתר שלהם באינטנסיביות ורוצים להגיע את הפסגה.