אין נוסחת קסם להצלחה, השקעה והתמדה וקצת אומץ – וזה קורה, וזה יכול לקרות גם לך ולעסק שלך. ההשקעה מתחילה מההבנה של צורך עסקי, קידום אתרים אורגני בגוגל הוא הכרחי לכל עסק בכל סדר גודל, כשמדובר בישראל. בתחומים תחרותיים במיוחד, נשלב כמה פלטפורמות, כדי להגדיל משמעותית את ההכנסות, מפני שהתמודדות עם תחרות מסיבית לוקחת יותר משאבים וזמן, אך בהחלט נגיע לתוצאה הרצויה.
מקום ראשון בגוגל זה לא רק סמל סטטוס של עסק ויוקרה, מדובר בעניין כלכלי גרידא. ברגע שהקישור לאתר שלך במקום הראשון בתוצאות החיפוש האורגניות, אתה תקבל מעל ל-30% מסך כל הקליקים על תוצאות החיפוש, מה שאומר שנשאר לך רק לדעת למכור כמו שצריך.
איך קידום אורגני מגדיל הכנסות?
קיים יחס ישיר בין החשיפות שהעסק יקבל בתחום שלו לבין כמות העסקות שיסגרו, כל זאת במידה ואנשי השיווק יודעים למקד את מאמצי השיווק לקהל מתאים, ואנשי המכירות בעסק יודעים לסגור עסקאות. סטטיסטית, ככל שעסק יופיע גבוה יותר בתוצאות האורגניות, כך הוא יקבל יותר הפניות (“לידים”) מאנשים המעוניינים להפוך ללקוחות.
הרב מקרים של לקוחות לימדו אותנו שהמיקום בתוצאות החיפוש משפיעים באופן ישיר על ההכנסות, גם בקידום ממומן וכמובן שכשאר מדובר בקידום אורגני במנועי חיפוש. בפעילות של קידום אורגני בגוגל, המקומות הראשונים מקבלים את כל הקליקים כמעט, ליתר דיוק 3 המקומות הראשונים הם הכי יוקרתיים, כאשר המקום הראשון בגוגל משפיע בצורה הכי עוצמתית על השינוי בהכנסות. אם הגעת לאחד מן שלושת המקומות הראשונים, זה הזמן לעשות את המאמץ הנוסף כדי להיות ראשון בגוגל. אם מדובר בקידום שבוצע בצורה חכמה, עם ראיה רחבה קדימה, בטווח הארוך זה שווה כל השקעה.
תוך כמה זמן אני אמור לראות עליה בהכנסות?
אם מקדם אתרים ששכרת מקצועי מספיק, הניסיון שלנו יניב ערך רב עבורך. במידה ויש לו כבר רשתות אתרים שבנה לביצוע פעילות קידום אתרים קודמת בתחום העיסוק שלך, יהיה לו קל יותר לקדם אותך, ובתוך טווח זמן קצר יותר, מכיוון שהתשתית לקידום כבר קיימת.
לאחר כתיבת אסטרטגיית שיווק דיגיטלי מקיפה, מקדם האתרים יוכל להעריך כמה זמן אמור לקחת לקדם אתר אינטרנט שעוסק בתחום הפעילות שלך. כמובן שבאותו הזמן כבר יהיה ידוע מה הן מילות המפתח המבוקשות, ומי הם המתחרים שצריך הביס כדי לכבוש את פסגת תוצאות החיפוש בגוגל.
באופן עקרוני, קידום אתר באינטרנט לוקח זמן, לא יום ולא יומיים, אלא במינימום כמה חודשים בודדים. אבל מרגע שהאתר מגיע לעמוד הראשון של תוצאות חיפוש אורגניות, אתה אמור להרגיש שינוי בהכנסות, וככל שתהיה עליה בדירוגים בעמוד הראשון כך גם תהיה עליה ישירה בכמות הלידים שתקבל, פניות יתחילו לזרום מאנשים שקראו עליך בגוגל. ככלל, המקום הראשון מקבל את רוב התהילה, כלומר את רוב הפניות. אם אתה יודע לסגור עסקאות כנדרש – מכאן הצמיחה העסקית תלויה רק בך.
גידול משמעותי בהכנסות ניתן לראות כבר מהיום הראשון של פעילות קידום אתר ברשת, במידה ומשלבים קידום ממומן עם קידום אורגני בגוגל או בכל פלטפורמה אחרת, כמו פייסבוק למשל. עד שהקידום האורגני ייתן את אותותיו, ניתן להתחיל להביא לקוחות באופן מיידי כבר מהיום הראשון. ההמלצה שלנו היא לשלב תמיד את כל האפשרויות ליצירת תמהיל שיווק רב-עוצמה.
ההבדל בין שיווק דיגיטלי למכירות אונליין
בתחום של שיווק דיגיטלי, התפקיד של המשווק היא לגרום לאדם להשאיר פרטים, ולהניע כמה שיותר אנשים עם כוונת רכישה לדף נחיתה או אתר או עסק פיזי. כדי להצליח בשיווק דיגיטלי ברשת צריך להבין מה המשמעות של שיווק קודם כל. המון אנשים חושבים שמכירות ושיווק אלו תחומים חופפים, עסקים רבים מפרסמים מודעות דרושים בסגנון “דרוש איש שיווק ומכירות”, כאילו ברור שמי שיודע לשווק גם יודע למכור. זה המקום להדגיש כי שיווק ומכירות הם שני מקצועות שונים לחלוטין והחפיפה בניהם מקרית במקרה הטוב. לאיש השיווק תפקיד מרכזי בהבאת הלקוח כמו כן לאיש המכירות.
התפקיד של איש שיווק היא להביא את הלקוח הפוטנציאלי למצב בו הוא מעוניין לקנות, ללחוץ על הנקודות הנכונות שיגרמו לו לרצות מוצר או שירות. תפקידו של איש המכירות הוא לסגור את העסקה, לקחת את הלקוח הפוטנציאלי מהנקודה שבה סיים איש השיווק ולהפוך אותו ללקוח משלם.