עובדים בכירים של מנוע החיפוש גוגל הצהירו לא פעם שאלגוריתם החיפוש מעבד מעל 200 קריטריונים שונים על מנת לדרג אתר בתוצאות החיפוש האורגניות. על פי הפרסומים, לכל אחד מהפרמטרים שהאלגוריתם מעבד יש השפעה ברמה אחרת על תוצאות החיפוש, שמשתנה מעת לעת. מעבר לכך, האלגוריתם משתנה באופן רציף ותדיר, הן מבחינת התחכום שלו והן מבחינת הבינה המלאכותית שמנסה לתת למשתמש את התשובה הטובה ביותר לשאילתת החיפוש. זו נקודת המוצא של כל מקדם אתרים. על מנת לקדם אתר בגוגל, צריך להבין קודם כל מה המבקר באתר ירצה לראות כשיגיע אליו, ואיך נגרום לו להתחבר לאתר בצורה הטובה ביותר. כמובן שיש לענות כמו שצריך על שאילתת החיפוש ולהציג את התוכן הרלוונטי ביותר עבור אותו אדם שהגיע לאתר. התוכן שיוצג למי שחיפש מידע על פרמטרים וקריטריונים המשפיעים על קידום אורגני הם יהיו לרוב רשימה של פרמטרים והסבר מקיף על כל פרמטר.
פרמטרים משפיעים על קידום אתר בגוגל
להלן רשימת הפרמטרים שמשפיעים כיום, וככל הנראה ימשיכו להשפיע על קידום אורגני, באופן גורף גם בעתיד:
- חוויית משתמש – UX ברמה טובה ומעלה, התאמה לכל גודל מסך ולכל פלטפורמה – רספונסיביות, מובייל פירסט, מהירות טעינה של אתר, שרתים יציבים ומהירים, היסטוריית דומיין…
- קישורים ואמינות – תעודת SSL, איכות קישורים, תמהיל קישורים, איכות אתרים מקשרים, קישורים נכנסים, קישורים יוצאים, קישורי פולו וקישורי נו-פולאו, גיוון בטקסט עוגן, תגובות ברשת, מוניטין אתר, קישורים מאתרים באותו תחומי עניין…
- תוכן – תוכן איכותי עם ערך אמיתי לקורא, תוכן שגורם לקורא לרצות להעמיק ולקרוא עוד ולהחשף לתכנים נוספים בתוך האתר…
שלושת הפרמטרים הללו מכילים בתוכם עוד המון תתי-פרמטרים שצריך לשים לב אליהם כמובן. הקו המנחה הוא לשים את המבקר באתר בראש סדר העדיפויות, כלומר לא לבנות את האתר שיתאים למנוע החיפוש אלא שיתאים ככל האפשר לבן אדם הנכנס אליו. נכון שיש כאן סוג של דיסוננס, הרי מצד אחד מנוע החיפוש גוגל אומר לנו איך האתר צריך להבנות ומצד שני ממליץ לשים בראש סדר העדיפויות את המבקרים העתידיים באתר. אם חושבים על זה לעומק, מה שמתאים לגוגל מתאים גל למבקרים באתר ולהפך, ככל שנתאים את מנוע החיפוש לגוגל הוא יתאים לכולם. בגוגל משקיעים מאמצים כבירים ומשאבים רבים לאלגוריתם החיפוש, כדי להצליח למנוע מניפולציות של מקדמי אתרים לעשות אופטימיזציית יתר.