כל העסקים רוצים להביא לקוחות מהאינטרנט. הפניות של לקוחות פוטנציאלים מאתרי אינטרנט, רשתות מדיה חברתית ומדפי נחיתה נקראים “לידים”, ויש חברות קידום אתרים, כמותנו, אונו דיגיטל, שמתמחות בייצור לידים, עבור עסקים בתחומים תחרותיים במיוחד. על פי רוב, הלידים הכי איכותיים יגיעו ממנועי החיפוש, מהסיבה היחידה שאנשים מחפשים את השירות או המוצר שלך במנועי החיפוש. ברשתות חברתיות, אתה מציע את השירותים או המוצרים שלך על פי טרגוט קהלים רלוונטיים, אך אותו קהל לא בהכרח רוצה או צריך את השירות או המוצר שלך באותו הרגע שאתה מציע לו. ההבדל הזה בין רשתות חברתיות למנועי חיפוש הינו מכריע בגיוס לקוחות, בעיקר בתחומים תחרותיים.

 

איך נקבע מחיר של ליד

כמו כל מוצר או שירות – עניין של הצע וביקוש. כשיש ביקוש גבוה, המחיר עולה, כשיש הרבה הצע והביקוש נמוך – המחיר יורד. כך גם עובדים הבידים ב-PPC.  הרי, ככל שיש מי שיציע יותר כסף, כך המחיר עולה עבור ההצעות שלאחר אותה הצעת המחיר הגבוהה. ברגע שיהיו פחות מתחרים, הבידים יורדים בהתאמה. כך גם בתחום הלידים. התחומים התחרותיים יותר עולים יותר. רק כדי לסבר את האוזן, לידים בתחום הנדל”ן, של לקוחות פוטנציאלים המתעניינים בדירות חדשות, מגיעים גם ל-2000 ש”ח לליד אחד. ברור שעסקה שנסגרת בתחום הנדל”ן שווה כמה מליונים, ואם עושים את החישוב הפשוט של החזר לעומת ההשקעה, משתלם לשלם כמה אלפי שקלים עבור אפשרות לסגור עסקה של כמה מליונים.

 

 

להביא לידים איכותיים

כדי למקסם את איכות הלידים הנכנסים, יש לעשות מספר פעולות. קודם כל, נטרגט את הקהל האידאלי עבור אותה פעילות, כלומר לנסות להגיע לקהל היעד בצורה הכי ממוקדת שניתן. לאחר מכן, נפרסם מודעות אטרקטיביות עם הנעה ברורה לפעולה, ניתן ערך מוסף עבור אותו הקהל, כדי להניע אותו להשאיר לנו פרטים בדף נחיתה.

רצוי לסנן את הלידים עוד בשלב המודעה ולאחר מכן בדף הנחיתה, על מנת שלא להתמודד עם לידים לא רלוונטים. הזמן של אנשי המכירות שלך הוא קריטי, כל שיחה של איש מכירות עם ליד ברמה נמוכה, מוציא אותו מאיפוס, מוריד את המוטיבציה ומבזבז זמן יקר של עובד חרוץ, בנוסף כמובן שהלידים הטובים מתקררים וייתכן שמישהו השאיר פרטים לא רק בדף נחיתה שלך, והמתחרים כבר הגיעו אליו.

גלילה למעלה